اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونا: انتشار فیلم انباشت متوفیان کرونایی در مشهد کذب محض است

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پخش فیلم و خبر انباشت متوفیان کرونایی با عنوان «طوفان جنازه‌های کرونایی» در سردخانه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در فضای مجازی خلاف واقع بوده و کذب محض است.

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونا: انتشار فیلم انباشت متوفیان کرونایی در مشهد کذب محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، حمیدرضا رحیمی اظهار کرد: فیلمی که در روزهای اخیر با موضوع طوفان جنازه‌های کرونایی در سردخانه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در فضای مجازی پخش شده خلاف واقع بوده و اخبار و محتویات مطرح شده در آن تکذیب می‌شود.

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در سیستم سردخانه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچون بیمارستان امام رضا(ع) همه روزه در ابتدای شیفت تمامی کسانی که در روز قبل متوفی داشتند جهت دریافت جنازه و انجام امور غسل، کفن و دفن اموات به سردخانه مراجعه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فیلم منتشر شده در فضای مجازی شاهد خروج تعداد زیادی جنازه در آن ساعت از سردخانه بیمارستان امام رضا(ع) بودیم، خاطرنشان کرد: این متوفیان مربوط به دیگر بیماران بستری در بیمارستان هم بوده و اصلاً در آنجا تجمع متوفایان کرونایی نبوده است، زیرا کار آن دست از متوفیان در مکانی دیگر و به‌دور از ازدحام جمعیتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انتشار چنین تصاویر غیرواقعی در فضای مجازی توسط برخی افراد سودجو که با احساسات مردم در این شرایط سخت و بحرانی کرونایی بازی می‌کنند جای تأسف دارد.

مسؤول کارگروه اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طبق دستورالعمل در زمان تحویل اجساد اعضای خانواده جهت شناسایی جسد باید به سردخانه مراجعه کنند تا به اشتباه جنازه فرد دیگری را تحویل نگیرند، تأکید کرد: در این ایام برخی خانواده‌ها به علت سفرهای نوروزی و ترس ایجاد شده به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در جامعه جهت تحویل جنازه متوفی‌یشان به سردخانه‌ها مراجعه نمی‌کردند و این به معنای تلنبار جنازه‌ها در سردخانه بیمارستان امام رضا(ع) نبوده و نیست.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول