اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کتاب «جرم سیاسی در ایران» مرهمی برای قوانین سیاسی کشور است

نویسنده جوان بجنوردی گفت: با تصویب جرم سیاسی در مجلس شورای اسلامی این موضوع در محافل و جلسات حقوقی بار دیگر مطرح شد، اما هنوز تفسیر درستی از آن ارائه نشده و کتاب «جرم سیاسی در ایران» مرهمی برای قوانین سیاسی کشور است.

کتاب «جرم سیاسی در ایران» مرهمی برای قوانین سیاسی کشور است

امین عاملی‌پور در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: کتاب جرم سیاسی در ایران، ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۸، در ۱۱۲ صفحه توسط انتشارات بیژن یورد به چاپ رسیده است.

وی گفت: این کتاب، خلاصه و چکیده‌ای است که عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند؛ ضمن این‌که می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های حقوق، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی نیز مفید باشد.

نویسنده جوان بجنوردی با اشاره به اینکه موضوع جرم سیاسی، از موضوعات چالش‌برانگیز حقوقی و سیاسی است اظهار کرد: با تصویب جرم سیاسی در مجلس شورای اسلامی از سال ۹۵، این موضوع در محافل و جلسات حقوقی بار دیگر مطرح شد؛ اما به دلیل برداشت‌های مختلف از جرم سیاسی تعریف و تفسیر درستی از آن تاکنون ارائه نشده و این خلأ همچنان باقی‌مانده است.

این کارشناس ارشد حقوق عمومی هدف خود از تألیف کتاب را این‌گونه ابراز کرد: جرم سیاسی، از مباحث پرتکراری است که حتی در قانون اساسی هم عنوان‌شده و نتوانسته خود را به خوبی به مسئولان و مردم معرفی کند و آشنایی مردم به‌ویژه دانشجویان با این واژه، باعث جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی می‌شود به همین دلیل این کتاب به رشته تحریر درآمد.

این مدرس دانشگاه گفت: باید از زحماتی که شهید بهشتی، درزمینه قانون اساسی به عمل‌آورده در جامعه سخن گفت و مباحث مترقی مانند جایگاه بی‌بدیل ولایت‌فقیه، ساختار مجلس خبرگان رهبری واصل بیست و سوم که راجع به آزادی است و مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به آن اشاره کردند، از نمونه‌های موضوعاتی است که در قانون اساسی در بالاترین سطح خود عنوان‌شده است.

این فعال حقوقی از مطالبه خود در خصوص شفاف‌سازی قوانین یادکرد و افزود: قوانین مصوب مجلس و آئین‌نامه‌های دولتی باید شفاف و کاربردی باشد تا ضمن ریل‌گذاری و مسیر سازی برای بهبود زندگی مردم، نحوه و ضمانت اجرای آن کاملاً مشهود باشد.

عاملی پور در پایان خاطرنشان کرد: کتابی هم در موضوعات مرتبط با حقوق عمومی در حال تألیف است که به‌زودی چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول