اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المشاط: یمنی‌ها به مقاومت تا پایان حضور غیرقانونی بیگانگان ادامه می‌دهند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت ورود این کشور به ششمین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن، دستاوردهای مقاومت ملت یمن را برشمرد و در عین حال بر آمادگی دایم صنعا برای گفت‌‌وگو و ایجاد راه‌حل عادلانه و جامع در پایان دادن به جنگ یمن تاکید کرد.

المشاط: یمنی‌ها به مقاومت تا پایان حضور غیرقانونی بیگانگان ادامه می‌دهند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن 26 مارس روز ملی یمن(روز آغاز مقاومت یمنی‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی که در 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین 1394 شمسی آغاز شد) با ایراد سخنانی این روز را نقطه عطف مهمی در تاریخ کشور یمن توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، المشاط جنگ یمن را یک نبرد راهبردی بزرگ خواند و گفت: «یک طرف این جنگ ائتلاف بیگانه است که می‌خواهد یمن سرسپرده و ذلیل باشد و طرف دیگر ملت یمن است که می‌خواهد آزاد و مستقل باشد».

وی افزود: ما امروز برای اینکه کشورمان با جنگ درگیر است جشن نگرفته‌ایم، بلکه به افتخار استقامت ملت و ارتش و کمیته‌های مردمی خودمان و تجلیل از آنها جشن می‌گیریم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: «همه اهداف و زیاده خواهی‌های دشمنان ناکام خواهد ماند و به وجود نامشروع بیگانگان در خاک و آب یمن پایان داده خواهد شد».

المشاط گفت: «مقاومت از ملت، جامعه و نهادهای آن در برابر رنج و محنتی محافظت کرد که می‌توانست بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از چیزی باشد که امروز با آن مواجهیم».

‏او افزود:« مبارزات، رنج و سختی‌ها و استقامتی که ما در رویارویی با دشمن نشان دادیم هرگز پوچ و بیهوده نبوده و ابدی هم نخواهد بود».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن قدرت نهاد نظامی و امنیتی کشورش را ستود و گفت: «ما یک بازوی نظامی و امنیتی غول پیکر داریم که دستگاه‌ها، نهادها،کارخانه‌های سلاح و موشک‌های هوشمند و هواپیماهای شناسایی را می‌سازد».

‏المشاط همچنین بر تلاش‌های دولت یمن برای خودکفایی از طریق مبارزه با فساد و اهتمام به کشاورزی و صنعت در این کشور تاکید کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از سیاستمداران، دیپلمات‌ها و حقوقدانانی که صدای ملت و مظلومیت آن و عادلانه بودن مسئله آنها را به رغم محاصره تحمیلی علیه یمن به گوش دنیا رساندند، تمجید کرد و گفت:«جوانان مبارز ما در خارج و همه شرافتمندان و آزادگان در رسوا کردن جنایات دشمن متجاوز و نامشروع بودن تجاوز آن به یمن مشارکت داشتند».

المشاط در عین حال گفت: «در طول پنج سال گذشته ما در جستجوی فرصت‌های صلح کوتاهی نکردیم و هنوز هم اهتمام جدی و زیادی به گفت‌وگو برای تحقق راه حل جامع و عادلانه به منظور پایان دادن به جنگ نشان می‌دهیم».

این مقام صنعا تاکید کرد: «ما بر آمادگی کامل خود برای استقبال از هر طرحی که به جنگ و محاصره علیه یمن پایان می‌دهد، تاکید می‌کنیم».

او همچنین تاکید کرد که دستاوردهای مقاومت امانتی بر گردن همه آزادگان ملت مقاوم یمن است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: در ششمین سال جنگ خواهان آگاهی و مسئولیت پذیری بیش‌تر و ارتقای روز افزون برنامه‌ها و تکمیل رشد قدرت نظامی و امنیتی یمن هستم».

المشاط همچنین گفت:«ما از سازمان ملل می‌خواهیم در شرایطی که بخش بهداشت یمن در نتیجه جنگ و محاصره آسیب دیده است کمک‌های لازم را به صنعا ارائه دهد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول