اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تأکید بر اصالت خانواده در «راس و ریس»/ بازیگر اصفهانی به دلیل شیوع کرونا انصراف داد

کارگردان سینما گفت: تأکید ما در فیلم سینمایی «رأس و ریس» بر آن است که خانواده اصفهانی کاملاً از منظر لهجه و فرهنگ، اصالت خود را حفظ کرده باشند.

تأکید بر اصالت خانواده در «راس و ریس»/ بازیگر اصفهانی به دلیل شیوع کرونا انصراف داد

میلاد بنی‌طبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از ساخت فیلم سینمایی خود در شهر اصفهان با محوریت خانواده اصفهانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر، مشغول فیلم‌برداری یک فیلم سینمایی طنز به نام «راس و ریس» به سفارش سیمافیلم هستیم که قرار است در جشنواره سراسری جام‌جم اکران شود و به همین دلیل، کار باید تا اواخر فروردین‌ ماه به اتمام برسد تا به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود و پس از آن از طریق رسانه ملی در عید فطر پخش خواهد شد.

این کارگردان تصریح کرد: در این کار سعی کردیم از  بازیگران بومی و کشوری استفاده کنیم و به دلیل این‌که این فیلم در اصفهان ضبط شده، از عوامل اصفهانی نیز استفاده کرده‌ایم که البته کیانوش گرامی، رضا توکلی، محمد برسوزیان و اسداله یکتا از بازیگران تهرانی و جلال احمدی، محمد صفری، مرتضی کیوان‌داریان و مهسا آقادادی بازیگران اصفهانی فیلم هستند.

بازیگر اصفهانی به دلیل بیماری شیوع کرونا از فیلم انصراف داد

بنی‌طبا افزود: ابتدا قرار بود که هوشنگ حریرچیان در این فیلم نقش‌آفرینی داشته باشد و حتی چند باری جلوی دوربین هم رفت ولی با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، از ادامه همکاری انصراف داد.

این کارگردان بیان داشت: نویسندگی و کارگردانی این فیلم را خودم برعهده داشتم و جلال احمدی تهیه‌کننده، مدیرفیلمبرداری مجید محسنی، مدیرصدابرداری مجتبی حبیب الهی، طراح صحنه مسعود جزایری، طراح لباس مهناز شکوه‌فر، طراح گریم مهدی صادقی، دستیار کارگردان مهدی روناسی، برنامه‌ریز نازنین حبیبی، منشی صحنه زهرا توکلی، عکاس صالح احمدی، مدیرتدارکات حمید تربتیان و تدوین هم بر عهده محمدامین شاهقلی بوده است.

٨٠ درصد فیلم «راس و ریس» در شهر اصفهان است

وی با اشاره به آن‌که حدود ٨٠ درصد فیلم در شهر اصفهان فیلم‌برداری شده است، اذعان داشت: ١٠ درصد فیلم در روستاهای اطراف اصفهان و مابقی آن نیز در تهران فیلم‌برداری شد، چند روز پیش، کار فیلم‌برداری به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال تدوین آن هستیم و تا اواسط فروردین‌ماه این مراحل نیز به اتمام خواهد رسید.

بنی‌طبا با اشاره محوریت داستان این فیلم بیان داشت: محوریت فیلم طنز و پیرامون شخصی به نام شکیبا است که در تهران زندگی می‌کند و برای وصول طلبی از شخصی که متواری است، راهی اصفهان می‌شود و در مسیر با یک خانواده اصفهانی آشنا شده و اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

تأکید بر خانواده ایرانی از منظر لهجه و فرهنگ

این کارگردان فیلم و سریال با اشاره  به سابقه فعالیت خود در اصفهان و آشنایی بافرهنگ مردم این شهر افزود: تأکید ما در این فیلم بر آن است که خانواده اصفهانی کاملاً از منظر لهجه و فرهنگ، اصالت خود را حفظ کرده باشند ولی به دلیل انصراف هوشنگ حریرچیان، مشکلاتی در این زمینه پیش آمد و کیانوش گرامی جایگزین شد که به دلیل اصفهانی نبودن او، فیلم‌نامه دچار تغییراتی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: صداوسیمای مرکز اصفهان نیز هنگامی‌که متوجه شد خانواده‌های اصفهانی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند، حساسیت‌هایی به خرج داد و مذاکراتی نیز با ما داشت تا ابهام و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

بنی‌طبا درخصوص دلایل انتخاب اصفهان برای لوکیشن فیلم، عنوان کرد: اصفهان ظرفیت خوبی برای فیلم‌سازی دارد، هم از نظر عوامل، فیلم‌سازان خلاق و باسواد و هم از نظر لوکیشن که هرگونه لوکیشن سنتی و مدرنی در این شهر پیدا می‌شود، مردم اصفهان نیز بسیار هنردوست هستند و کار کردن کنار آن‌ها شیرین است.

این کارگردان درباره مشکلات ایجادشده در راه ساخت این فیلم بیان داشت: در هر حالتی فیلم ساختن بسیار دشوار است و مشکلات خود را دارد ولی تفاوتی که شهرستان‌ها با تهران دارند این است که ارگان‌ها و ادارات کمتر با عوامل فیلم‌سازی همکاری می‌کنند. 

اگر بخواهیم روبه‌روی هر اداره‌ای فیلم بگیریم، باید به آن‌ها پول بدهیم

وی در پایان صحبت‌های خود اشاره‌ای به مشکلات اقتصادی فیلم‌سازان به خصوص در شرایط گنونی جامعه داشت و ابراز کرد: مشکلاتی در زمینه مسائل اقتصادی وجود دارد و یکی از آن‌ها این است که اگر بخواهیم در هر جا و روبه‌روی هر اداره‌ای فیلم بگیریم مجبور به پرداخت پول به آن‌ها هستیم و این اصلاً خوب نیست.

به گزارش فارس، سیدمیلاد بنی‌طبا کارهای هنری خود را از سال ٨٠ شروع کرد و از سال ٨٩ به‌طور رسمی کارگردانی را با فیلم آن‌سوی مه که در جشنواره هوئسکا اسپانیا جایزه بهترین فیلم را کسب کرد، آغاز کرد. 

فیلم‌های متفاوتی همچون «پسری با دوچرخه»،  «رویای کودکی» و «بچه‌های خدا» در کارنامه این کارگردان اصفهانی وجود دارد و در آینده نیز با فیلم سینما یی«راس و ریس» مهمان نگاه مردم خواهد بود،همچنین به گفته خود کارگردان، پس از اتمام این فیلم سینمایی او با سریالی ۴٠ قسمتی با فیلم‌نامه اجتماعی پیرامون اتفاقات و مشکلاتی که برای دختری پس از مرگ پدرش رخ می‌دهد،میهمان خانه‌های مردم خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول