اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم توجه به بهداشت روح با تقویت راز و نیاز با معبود

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرصت خوب نیایش در ماه شعبان، گفت: به همین میزانی که به سلامت برای جسم‌مان می‌اندیشیم، بهداشت روح و راز و نیاز را جدی بگیریم.

لزوم توجه به بهداشت روح با تقویت راز و نیاز با معبود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه این شهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در جمع گروه‌های جهادی فعال در مقابله با ویروس کرونا، گفت: جهاد فی‌سبیل‌الله در سراسر کشور برای مقابله با این ویروس منحوس شکل گرفته است و نیروهای مسلح ما هم بیش از گذشته در میدان آمدند و همه دست به دست هم داده‌ایم تا وظیفه جهادی و وظیفه ایمانی و وظیفه انسانی و الهی خودمان را انجام بدهیم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر توجه به بهداشت روح و جان در کنار «بهداشت جسم»، افزود: همه این کارها برای بهداشت محیط است، سلامت است و زمینه برای سلامت جسم است اما یادمان باشد که برای رسیدن به کمال به دو بهداشت نیاز داریم، یک «بهداشت جسم» و دو «بهداشت روح و جان».

وی افزود: به همین میزانی که به سلامت برای جسم‌مان می‌اندیشیم و تلاش می‌کنیم عرصه‌ها را عرصه‌هایی سالم و پاکیزه بکنیم و به معنای واقعی مراقبت هم از خودمان و هم از جامعه‌مان و هم از دیگران داشته باشیم به همین میزان بهداشت روح و روان و بهداشت جان و ارتباط و انس عمیق با خدای تبارک و تعالی و قرآن و دعا و راز و نیاز را جدی بگیریم و مبادا غافل بشویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری این ایام را ایام دعا و راز و نیاز دانست و تاکید کرد: این ایام، ایام دعا است، در موقع حوادث دعا حتما باید رنگ و جلای بیشتری داشته باشد ولی این ایام که در مسئله دعا ممتاز است، ماه رجب، ماه شعبان، ماه مبارک رمضان سراسر این ایام شب و روز آن برنامه دارد، برنامه‌های دعایی و نماز و نجوا و انس، برای لحظه لحظه این ماه‌ها شما در کتاب‌های دعا و در مفاتیح و در سفارشات اولیاء دین و ائمه اطهار علیهم السلام ملاحظه می‌کنید که برنامه قرار داده‌اند که این ویژه این ایام است.

نکونام ادامه داد: اکنون که اینبلای این ویروس هم اضافه شده، حتماً نیازمند نجوا و نیایش و دعاهای ویژه‌ای که گفته شده، است و این نیاز بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول