اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

راه‌اندازی ۳ نقاهتگاه بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی یاسوج از راه‌اندازی ۳ مرکز نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان خبر داد.

راه‌اندازی ۳ نقاهتگاه بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلال پورانفرد در برنانه زنده استودیو سلامت، اظهار داشت:  سه نقاهتگاه با امکانات تخصصی و رفاهی کامل با ابلاغ بیش از ۱۵۰ نیروی پرستار در این مراکز نقاهتی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران راه‌اندازی شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای خط مقدم سلامت کشور و عرض خسته نباشید به همکاران در بهداشت و درمان کشور گفت: با توجه به اینکه کشور ما مانند سایر کشورهای دیگر درگیر بحران کرونا ویروس است، تمهیداتی برای کنترل این بیماری انجام شده که لازمه نتیجه گرفتن این تمهیدات و اثربخشی آن در گرو مشارکت‌های  مردمی است.

وی افزود: همکاران ما در بهداشت و درمان مانند یک سد در برابر این بیماری هستند که به صورت شبانه روزی مقاومت می‌کنند اگر این سد بشکند خیلی از تلاش‌های ما در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری از بین خواهد رفت.

  پورانفرد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور پیشرفت قابل محسوسی دارد که بیانگر تلاش‌های صادقانه و شجاعانه کادر عملیاتی و ستادی دانشگاه در این مدت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:  طرح غربالگری از دیگر تمهیدات بوده که با هدف کنترل و شناسایی افرادی که احیانا آلوده شده اند توسط شبکه بهداشت در حال اجرا است.

وی گفت: خوشبختانه در بحث غربالگری از اولین استان‌‌هایی هستیم که تقریباً ۹۴ درصد از مشخصات افراد از طریق سامانه های ۴۰۳۰ ثبت شده است که در بین ۱۲ بیمار جدید  شناسایی شده که از طریق همکاران بهداشت و درمان در حال پیگیری می‌باشند.

وی در ادامه افزود: از مردم عزیز استان خواهشمندیم که در خانه‌هایشان  بمانند به این دو هفته در خانه ماندن یاریگر ما در این بحران سخت و تاریخی باشند.

پورانفرد در پاسخ به مشکلاتی که از طریق پیامک به دانشگاه ارسال شده بود از جمله ورودی و خروجی‌های شهرستان‌های استان، بیان کرد: طرح غربالگری مبادی ورودی شهر با دستور استاندار و  همکاری سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و هلال احمر  به همراه دانشگاه با شدت بیشتری کنترل می‌شود و در برخی موارد با حضور فرمانداران نظارت می‌شود.

پورانفرد با اشاره به اینکه خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز درمان انجام شده است، گفت: در هفته میش‌رو این تجهیزات در اختیار مراکز درمان قرار خواهد گرفت.

وی با قدردانی از سرپرست علوم پزشکی استان تصریح کرد: در صورت نیاز ما می‌توانیم مانند سایر استان‌ها تمهیداتی در دستور کار قرار دهیم ضمن اینکه از امروز کنترل بیشتری در مبادی ورودی و نمونه‌گیری از مسافران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول