اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

جاسوسی با عنوان دلسوزی/به آمریکایی‌ها اعتمادی نیست

جانباز شیمیایی عملیات خیبر در خاطراتی درباره جاسوسی غربی‌ها در ایران برای تست بمب‌های شیمیایی و موشک‌هایی که به صدام می‌دادند توضیح داد.

جاسوسی با عنوان دلسوزی/به آمریکایی‌ها اعتمادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رهبر انقلاب اسلامی به اظهارات چندباره مقام‌های آمریکایی مبنی بر آمادگی برای ارسال کمک‌های دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران اشاره کردند و گفتند: صحبت‌های آمریکایی‌ها جزء حرف‌های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آن‌ها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ثانیاً آمریکایی‌ها خودشان متهم به تولید این ویروس هستند البته نمی‌دانیم این اتهام چقدر صحت دارد اما باوجوداین اتهام، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می‌کند.

"جاسوسی" با عنوان "دلسوزی"

در رابطه با همین موضوع به سراغ یکی از یادگاران دفاع مقدس رفتیم و او در خاطره‌ای درباره جاسوسی غربی‌ها در ایران برای تست بمب‌های شیمیایی و موشک‌هایی که به صدام می‌دادند توضیح داد.

 سعید ملک ثابت از رزمندگان تیپ الغدیر در زمان دفاع مقدس و جانباز شیمیایی عملیات خیبر است که در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در بخش پایانی سخنان خود در عید مبعث، دلیل عدم پذیرش کمک‌های درمانی آمریکایی‌ها را به این جهت دانستند که به آن‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است بخواهند اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند.

ملک ثابت ادامه داد: همان لحظه به یاد دو خاطره از دوران دفاع مقدس که خود شاهد آن بودم افتادم، یکی مربوط به عملیات خیبر در سال ۶۳ هست که رژیم بعثی عراق برای اولین بار از بمب‌های شیمیایی علیه رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد.

وی گفت: بعد از عملیات چند نفر با دسته‌گل و شیرینی به‌عنوان عیادت از مجروحین شیمیایی وارد بیمارستان‌ها می‌شدند درحالی‌که هدف اصلی آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات در خصوص آثار و پیامدهای این بمب‌ها و نوع بیماری و تلفات و تعداد مجروحین هر یگان بود. آن‌ها با مجروحین و کادر درمان صحبت می‌کردند و در میان سخنان جذاب و عاطفی خود سؤالاتی را به‌طور غیرمستقیم می‌پرسیدند؛ ازجمله اینکه از طریق پوست آلوده شدید یا با تنفس؟ آیا ماسک زده بودید؟ ماسک عمل کرد؟ آیا به‌اندازه کافی ماسک وجود داشت؟ استعداد نیروهای عمل‌کننده و نیروهای آلوده‌شده چه میزان بود؟ گسترۀ آلودگی در منطقه چقدر بود؟ و سؤالاتی ازاین‌دست می‌پرسیدند.

این یادگار دفاع مقدس افزود: آن‌ها این به‌اصطلاح سرکشی و عیادت و درواقع تخلیۀ اطلاعات را در چند بیمارستان کشور انجام داده بودند تا اینکه بالاخره در بیمارستان شهید بقایی اهواز توسط اطلاعات سپاه به دام افتادند و معلوم شد که این اطلاعات را به کشور اروپایی سازنده بمب‌های شیمیایی می‌دادند.

ملک ثابت در مورد خاطره دوم خود گفت: خاطره دوم مربوط به مقطعی از جنگ بود که بعثی‌ها موشک‌باران شهرها را شروع کردند، بعد از هر عملیاتِ موشکی صدام، افرادی به‌عنوان کمک به مجروحین و آسیب دیدگان، وارد محل اصابت موشک می‌شدند درحالی‌که هدف اصلی آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات در خصوص میزان و قدرت تخریب و پیامدهای ناشی از اصابت این نوع موشک بود تا در اختیار رژیم بعثی و کشور سازنده موشک‌ها قرار دهند تا بدین طریق، میزان تأثیر و نوع تخریب موشک را تست کرده باشند.

شایان‌ذکر است رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز مبعث گفتند: به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می‌شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته‌شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند، بنابراین سخنان آمریکایی‌ها قابل‌قبول نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول