اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار پاکپور: نیروی زمینی سپاه تمام نیازهای بهداشتی و درمانی دستگاه‌های اجرایی را پاسخ داده است

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه در حوزه بهداشت و درمان به هرگونه نیاز و درخواست دستگاه‌های اجرایی پاسخ داده است، گفت: کمبودهای خود را برای توسعه بیمارستان‌های سیار در طول سال‌های اخیر برطرف کرده‌ایم و تلاش کردیم کل نیازهایی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشتند را پاسخ دهیم.

سردار پاکپور: نیروی زمینی سپاه تمام نیازهای بهداشتی و درمانی دستگاه‌های اجرایی را پاسخ داده است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی و عملیات پاکسازی محیطی سپاه در جمع خبرنگاران، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا در دو بعد پاکسازی و درمان وارد شده‌ایم.

وی در همین راستا افزود: همه ظرفیت‌های بهداشت و درمان اعم از واحدهای جنگ نوین و واحدهای دیگری که تغییر کاربری دادند، برای پاکسازی محیط استفاده کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: برخی از تجهیزات و امکاناتی که نیاز بود با توجه به تجارب قبلی‌مان، برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده و آن را ساختیم و ۲۹ اسفند آن را رونمایی کردیم.

سردار پاکپور گفت: در بعد بهداشت و درمان هم با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در نیروی زمینی سپاه وجود دارد و امکانات و تجارب زیادی که در احداث بیمارستان‌های سیار دراختیار داریم و از ۱۱ سال پیش بر تجارب قبلی‌مان افزوده‌ایم و از آنها در مواقع بحرانی و مناطقی که  حوادث غیرمترقبه در آنها رخ داده است احداث کرده‌ایم، توانستیم امکانات بهداری و بیمارستان‌های سیار خود را به کار گرفته و از این توان ظرفیت و زیرساخت استفاده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: کمبودهای خود را برای توسعه بیمارستان‌های سیار در طول سالهای اخیر برطرف کرده‌ایم و تلاش کردیم تا کل نیازهای وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشتند را پاسخ دهیم.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه در حوزه بهداشت و درمان به هرگونه نیاز و درخواست دستگاه‌های اجرایی پاسخ داده است. 

سردار پاکپور درباره تأثیر تحریم‌های بین‌المللی، گفت: ما با تمام فشارها و وضعیتی که تحریم‌ها به وجود آورده است، نیاز مردم کشورمان را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کرده‌ایم، این در حالی است که کشورهایی که ادعای داشتن تکنولوژی و علم بالایی دارند، در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا مستأصل شده‌اند و حتی کمبود تخت داشته و بیمارانشان در راهروهای بیمارستان حضور دارند. 

سردار پاکپور گفت: امکانات درمانی که نیروی زمینی سپاه درنظر گرفته است، هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و خیلی از این ظرفیت خالی است، اما این آمادگی را داریم که بتوانیم این واحدها را افزایش دهیم. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: متناسب با نیاز وزارت بهداشت، بیمارستان‌های سیار نیروی زمینی سپاه را توسعه و گسترش داده و  خواهیم داد، اما تاکنون بیمارستان‌های صحرایی را در قم، کاشان، گلستان، بابل، رشت، جنوب کشور، اهواز، کرمانشاه، آذربایجان غربی مستقر کرده‌ایم که آمادگی پذیرش بیماران را دارند و حتی برخی از آنها هم تعدادی از بیماران را پذیرش کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول