اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان و ترکمنستان تنها کشورهای آسیای مرکزی عاری از ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در مورد ویروس کرونا در سرتاسر جهان تاجیکستان و ترکمنستان را از جمله کشورهای که در آن هیچ گونه ابتلا به این ویروس ثبت نشده است، نام برد.

تاجیکستان و ترکمنستان تنها کشورهای آسیای مرکزی عاری از ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سازمان جهانی بهداشت اخیرا با انتشار آمار شیوع ویروس کرونا در جهان فهرست کشورهای که در حال حاضر در قلمرو آنها هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده، نام برده است.

بنابر این گزارش، تاجیکستان و ترکمنستان تنها کشورهای در آسیای مرکزی و جامعه همسود می‌باشند که در قلمرو آنها تا به امروز هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

در سایر کشورهای جامعه همسود از جمله روسیه 658، ارمنستان 265، مولداوی 149، اوکراین 145، آذربایجان 93، قزاقستان 88، بلاروس 86، ازبکستان 60 و قرقیزستان 44 مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون شناسایی شده است.

تاکنون در بلاروس 29، روسیه 29، ارمنستان 16، آذربایجان 10، مولداوی 2، قزاقستان 2 و اوکراین یک  نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

فعلا در روسیه در پی ابتلا به ویروس کرونا 2، آذربایجان یک، مولداوی یک و اوکراین 5 نفر فوت کرده‌اند.

در افغانستان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 84 نفر رسیده است که دو نفر از آنها بهبود و دو تن دیگر فوت کردند.

علاوه بر تاجیکستان و ترکمنستان در بین کشورهای آسیایی همچنین در کشورهای کره شمالی و یمن همچنین هیچ مورد گرفتاری به این ویروس جدید ثبت نشده است.

در بین کشورهای آفریقایی ابتلا به ویروس کرونا همچنین در قلمرو کشورهای کومور، مالاوی، سیرالائون، سائوتوما و پرینسیپ ثبت نشده است.

علاوه بر این در گروه کشورهای اقیانوسیه که هیچ موردی از عفونت کروناویروس در قلمرو آنها تایید نشده است کشورهای واناتو، کیریباتی، میکرونزی، نائورو، ساموآ و تووالو هستند.

سازمان جهانی بهداشت در مجموع تاکید کرده که موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیش از 195 کشور جهان ثبت شده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول