اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افتتاح کارگاه‌های تولید محلول ضدعفونی و البسه پزشکی در اهواز توسط سپاه

فرمانده سپاه خوزستان گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی جهان‌آرا، در حال حاضر به مجموعه کارگاه‌های تولید محلول ضدعفونی و البسه کادر درمانی جهت مقابله با کرونا قرار گرفته است.

افتتاح کارگاه‌های تولید محلول ضدعفونی و البسه پزشکی در اهواز توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  مجتمع فرهنگی، هنری و ورزشی شهید جهان‌آرا مجتمعی است که در طول سال فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی را در اختیار نوجوانان و جوانان اهوازی قرار میدهد اما با توجه به اپیدمی کرونا و نیاز روزافزون به تولید محصولات مورد نیاز بهداشت و درمان تمام فعالیت‌های این مجتمع با حضور تمام وقت نیروهای جهادی و بسیجی به تولید محصولات بهداشتی اختصاص یافته است.


دختران و بانوان بسیجی اهوازی نیز مانند دوران دفاع مقدس در خط مقدم تولید لباس‌های مورد نیاز کادر درمان آن هم در دو شیفت کاری پرداخته‌اند و جوانان غیور اهوازی ضمن توزیع این تولیدات با تولید محلول‌های الکلی به صورت شبانه به ضدعفونی محلات میپردازند.

پیگیر نیازمندی مردمیم

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در حاشیه افتتاحیه کارگاه تولید محلول ضدعفونی و کارگاه تولید البسه بیمارستانی قرارگاه جهادی شفا سپاه ولیعصر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امروز باید توسط ما دنبال شود نیازمندی مردم و بیمارستان‌ها در حوزه پیشگیری است و امیدواریم که بتوانیم چرخه انتشار ویروس را قطع کرده و مردم به روال زندگی عادی خود برگردند.

شاهوارپور در رابطه با این کارگاه‌ها عنوان کرد: یکی از کارگاه‌های فعال در چرخه پیشگیری، مجتمع جهان‌آرا است، مجتمعی که در حالت عادی یک محل فرهنگی و ورزشی برای نوجوانان و جوانان بود اما در حال حاضر به طور کامل در اختیار مجموعه تولیدات مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

وی افزود: کارگاه خیاطی بسیار خوبی به مانند دفاع مقدس توسط خواهران ما راه‌اندازی شده است و بیش از ۴۰ دستگاه چرخ خیاطی در دو شیفت کاری و در یک محل یک هزار متری فعال است.

تولید لباس کادر درمان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در پاسخ به چیستی تولیدات این کارگاه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه لباس نیروهای درمانی بیمارستان‌ها یک بار مصرف است و پس از مصرف یک شبانه‌روز باید کنار گذاشته شود در این کارگاه‌ها روزانه یکصد دست لباس تولید و تحویل داده می‌شود.

وی افزود: در بحث تهیه مواد ضدعفونی نیز کارگاه دیگری تدارک دیده شده است و با پای کار آمدن بسیج جامعه پزشکی، مواد ضدعفونی تهیه و توزیع خواهد شد.


گروه‌های جهادی پای کار

شاهوارپور در اشاره به فعالیت جوانان دانشجوی بسیجی، گفت: در کارگاهی دیگر، این جوانان مشغول تهیه محلول‌های الکلی هستند که برای ضدعفونی در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: بسته‌های بهداشتی که شامل ماسک و محلول‌های الکلی و ضدعفونی است نیز توسط گروه‌های جهادی ما در محل‌های مورد نیاز توزیع می‌شود.

توجه ویژه به سالمندان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه نیازمندی‌ها در اولویت‌بندی هستند ، عنوان کرد: یک بخش از نیازمندی‌ها مربوط به اشخاصی است که از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و باید دوره‌‌ی نقاهت را در منزل طی کنند و همچنان نیاز به امکانات پیشگیری دارند.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به افرادی با بیماری‌های مزمن، سالمندان و جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی است که عدم ابتلا آن‌ها در بهداشت و درمان به اولویت تبدیل شده و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

ضدعفونی شبانه

شاهوارپور بیان کرد: با برنامه‌ریزی که در بهداشت برای برادران بسیجی اهواز و سایر شهرستان‌ها صورت گرفته بود، امکاناتی برای ضدعفونی محلات به صورت شبانه در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه کمک مردم برای مبارزه با کرونا بسیار موثر خواهد بود افزود: تلاش ما بر این است که در این بحران به کمک مردم بیاییم اما مهم‌ترین وجه کار، خود مردم هستند که با رعایت نکات بازگو شده توسط وزارت بهداشت و پرهیز از سفر و حضور در تجمعات میتوانند در قطع زنجیره ابتلا موثر باشند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول