اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتقاد امام جمعه بیرجند از بی‌ضابطگی در توسعه شهرها/ مسئله مسکن برای مردم اولویت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مسئله مسکن را یکی اولویت‌های مردم دانست و گفت: تأخیرهایی که در بحث ساخت مسکن انجام شده کار را بر مردم دشوار کرده است.

انتقاد امام جمعه بیرجند از بی‌ضابطگی در توسعه شهرها/ مسئله مسکن برای مردم اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران ارشد ادارات تابعه راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ضمن عرض تبریک سال نو و اعیاد مبارک ماه شعبان اظهار داشت: در زمینه شهرسازی، هر دولتی که بر سر کار آمده است متناسب با سلیقه خود عمل کرده و حال آنکه برای هر شهری که می‌خواهد تازه ساخته شود، می‌توان طبق یک طرح جامع کارشناسی آنچنان پیش رفت که نتیجه آن مطلوب و قابل قبول باشد.

وی افزود: هر دولتی که سر کار آمده، در برخی از محله‌های شهر بیرجند، برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها را بزرگ و وسیع و در برخی محله‌ها، آنقدر تنگ ساخته‌اند که مردم را دچار مشکل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این مسئله ضوابطی که باید رعایت می‌شد نادیده گرفته شده است، ادامه داد: از جهت گسترش شهری نیز اوضاع به همین منوال است، اگر در کوچه‌های تنگ و باریک برج‌ها ساخته نمی‌شد، هم برای زندگی مردم بهتر بود و هم به شکل و ظاهر بهتر شهر کمک می کرد.

عبادی تصریح کرد: در یک طرح جامع کارشناسی شهری، هر محله‌ به فضای سبز، اماکن ورزشی، مسجد و برنامه‌های فرهنگی نیازمند است اما آنچه اتفاق می‌افتد این است که مسؤولین ذیربط بعد از ساخت محله‌ها، به دنبال آن می‌روند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت ضوابط در ساخت و سازهای شهری عنوان داشت: اگر بنا باشد فردی که می تواند جریمه خود را پرداخت کند طبقات خانه‌اش را افزایش دهد، دیگر شهرسازی و شهرداری معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان ساخت: در حالی که کشور از نظر تعداد مسکن با کمبود مواجه است اما دیدیم وزیری پس از 6 سال مسؤولیت، یکی از افتخارات خود را این می‌داند که خشتی بر روی خشت نگذاشته و مسکنی نساخته و هرجا بد و بیراه است نیز نثار فردی می‌کند که قبلاً با پنج میلیون افراد را صاحبخانه کرده است.

عبادی عنوان داشت: باید جلوی فردی که خلاف کرده و سعی دارد با نفوذ اقتصادی و سیاسی خود اقداماتش را جلو ببرد، گرفته شود زیرا اگر جلوی یک نفر را نگیرند، جلوی دیگری را هم نمی‌توانند بگیرند.

وی مسئله مسکن را یکی اولویت‌های مردم دانست و گفت: تأخیرهایی که در بحث ساخت مسکن انجام شده کار را بر مردم دشوار کرده است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول