اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای استمرار جریان آموزش در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) برای استمرار و تداوم و جریان آموزش خبر داد و گفت: نخستین گام مدارس برای استفاده از شاد، انتخاب یکی از پیام رسان‌های داخلی در سامانه سناد است.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای استمرار جریان آموزش در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی استان که به منظور راهبری، هدایت، استقرار و بهره‌برداری از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و این موضوع را در سطح استان مدیریت می‌کند، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان بهره‌گیری از بستر فضای مجازی برای استمرار و تداوم جریان آموزش در هر شرایطی است.

وی افزود: راه‌اندازی این شبکه اجتماعی، یکی از بزرگترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ارایه خدمات آموزشی با استفاده از فناوری و ارتباطات است.

وی با اشاره به قابلیت‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان، بیان کرد: این شبکه امکانی در راستای اهداف سند تحول بنیادین و زمینه‌ای برای داشتن محیط متنوع یادگیری است که دارای ابزار های مختلف برای انتقال مفاهیم با استفاده از شیوه‌های اثر گذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مقدمات لازم و وظایف مدارس در راستای استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان نیز اشاره و عنوان کرد: در اولین قدم، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد یکی از پنج پیام رسان داخلی بله، گپ، آی گپ، سروش و روبیکا را انتخاب و سپس این اپلیکیشن را به معلمان و دانش‌آموزان معرفی می‌کنند.

قربانی یادآور شد: در گام بعدی دانش‌آموزان و معلمان بعد از نصب پیام رسان اعلام شده توسط مدیر مدرسه  و با استفاده از کدملی خود که قبلا توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد گروه اختصاصی ساخته شده در پیام رسان شده و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه فعلا امکانات پیام رسان‌ها، شبیه امکانات گروه‌ها در پیام رسان‌های خارجی است با این تفاوت که محیطی سالم، نظارت شده و اختصاصی را در اختیار مدارس، معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌دهد، تصریح کرد: معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند محتوای آموزشی صوتی و تصویری و یا متنی را در گروه مربوط به خودشان قرار دهند.

وی گفت: گروه‌های کلاسی بر اساس اطلاعات سامانه سناد از قبل در پیام‌رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه ساخته شده است و همه دانش‌آموزان یک کلاس در آن گروه عضو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه بر اساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته باید کلیه مدیران مدارس با مراجعه به سامانه سناد نسبت به انتخاب یکی از پیام‌رسان‌های داخلی اقدام کنند، از مدیران مدارس استان که تاکنون به هر دلیلی اقدام نکرد‌ه‌اند خواست بر اساس دستورالعمل وزارتی و بنا به ضرورت استمرار آموزش در فضای مجازی، مدیران کلیه مدارس موظف اند با مراجعه به سامانه سناد، نسبت به انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب مدرسه و تکمیل اطلاعات معلمان و کلاس درس اقدام کنند.

وی همچنین از تهیه راهنمای عمل نحوه استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان و ابلاغ دستورالعمل‌های راهنمای عمل توسط وزارت خبر داد و گفت: از طریق کارگروه تخصصی استان، اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول