اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی تا ایجاد نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از توزیع بیش از ۲۰هزار بسته معیشتی بین اقشار کم درآمد و آسیب پذیر استان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

از توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی تا ایجاد نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه شعبان اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، سپاه استان در کنار مدافعان سلامت بوده و اقدام به تشکیل قرارگاه‌های امام رضا(ع)، شفا و پدافند زیستی کرد و اقدامات مفیدی در این زمینه انجام داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه وظیفه ذاتی سپاه و بسیج خدمت به مردم است، تصریح کرد: بسیجیان زنجانی از زمان شیوع این ویروس در قالب ۱۳۰ گروه جهادی با حضور بیش از ۲۱ هزار نفر روز به صورت شبانه‌روزی با همکاری نهادهای مرتبط نظیر شهرداری اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد شهری، درب منازل، دستگاه‌های خودپرداز و … کرده و این مهم تا از بین رفتن کامل ویروس کرونا در کشور ادامه دارد.

وی به طرح بسیج ملی غربالگری با همکاری بسیجیان زنجانی خبر داد و افزود: این طرح به‌صورت روزانه توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از روزهای نخست فروردین ماه آغاز و تا زمان اتمام طرح غربالگری سراسری ادامه خواهد داشت.

طهماسبی در ادامه به تهیه و توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار استان اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین بسته‌های بهداشتی توسط بسیج دانشجویی و بسیج مساجد و محلات استان در این مناطق توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بسته‌های بهداشتی و معیشتی توسط خیرین و بخشی نیز از اعتبارات سپاه تهیه شده است، عنوان کرد: در حوزه آموزش و آگاه‌سازی مردم، گروه‌های جهادی اقدام به تهیه بروشور و نیز آموزش چهره به چهره در برخی مناطق استان کردند.

وی به ایجاد ۲۱ کارگاه تولیدی ماسک توسط بسیجیان و با همکاری فنی و حرفه‌ای در سطح استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از چند ۱۰ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید و پس از استریل در اختیار داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان قرار می‌گیرد.

طهماسبی به ایجاد نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی در سالن امام علی(ع) کانون بسیج و به تبع آن در ورزشگاه‌ها و سالن‌های بسیج در تعدادی از شهرستان‌ها با همکاری بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: این مرکز برای ارائه خدمات به بیماران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در پایان با بیان اینکه در روزهای آتی نیز با حمایت فرمانده سپاه استان شاهد اقدامات مفیدی در حوزه سلامت خواهیم بود تا بتوانیم با رعایت کامل اصول و موارد بهداشتی با این ویروس مقابله کنیم، تصریح کرد: از هم استانی‌ها می‌خواهیم که از هرگونه سفر غیرضروری و یا حضور در طبیعت در روز ۱۳ فروردین خودداری و تا قطع کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند تا این بیماری هرچه زودتر کنترل شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول