اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

حمایت ایران از ایده گوترش در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای حمایت خود را از ایده دبیرکل سازمان ملل در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان اعلام کرد.

حمایت ایران از ایده گوترش در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در حمایت از ایده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران خود را با ایده نیک جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اعلام آتش بس جهانی در همه جنگها و پرداختن به مبارزه با ویروس کرونا که بی رحمانه تمام انسانها را بدون توجه به نژاد، جنس، سن، قوم و مذهب مورد حمله قرار داده است، شریک می‌داند. 

این بیانیه می‌افزاید: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران به دلیل همسایگی با افغانستان و حضور میلیونها مهاجر افغانستانی در ایران از چهل سال پیش تا کنون با شرایط حاضر افغانستان بیشترین شناخت را دارد از اجرایی شدن ایده دبیرکل در برقراری آتش بس سراسری در افغانستان کاملا حمایت کرده و از تمام گروه‌های مسلح در این کشور می خواهد با تصمیم شجاعانه خود در قبول آتش بس سراسری در افغانستان و ایجاد محیطی امن برای مبارزه با ویروس کرونا فصل نوینی را در تاریخ افغانستان بگشایند. 

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد نیک اندیشی خود در برقراری آتش بس را با ابتکاری خاص در پیدا کردن پایه و اساسی محکم برای گفتگوهای بین الافغانی و حل مسائل سیاسی موجود در افغانستان تکمیل کند.

این بیانیه در پایان عنوان می‌کند: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در طرح‌های سیاسی که به ابتکار سازمان ملل متحد برای حل مسائل افغانستان پس از اجرایی شدن آتش بس سراسری پیشنهاد خواهد شد، اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول