اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از تداوم محدودیت رسانه‌ها تا آخرین آمارهای کرونا در سمنان

بر اساس تحلیل‌ها، در خوش‌بینانه‌ترین حالت شیوع کرونا ویروس تا پایان اردیبهشت در کشور فروکش خواهد کرد و اگر مردم رعایت نکنند، در بدبینانه‌ترین حالت این روند تا پایان مرداد ۹۹ ادامه می‌یابد.

از تداوم محدودیت رسانه‌ها تا آخرین آمارهای کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان ظهر امروز به ریاست استاندار سمنان و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر معین استان سمنان در ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس برگزار شد؛ در این نشست هم خبرنگاران و رسانه‌های این استان دعوت نشده بودند؛ گفته شده است نشست‌های ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان، محرمانه است و از این‌رو، رسانه‌ها به اطلاعات دقیق این نشست‌ها دسترسی ندارند؛ البته صداوسیما به عمده جلسات دعوت می‌شود.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این نشست اظهار کرد: بر اساس آمار، ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان سلامتی خود را بار دیگر به دست آوردند.

وی تصریح کرد: روند درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان مطلوب است؛ اما همچنان رفتار ویروس و شیوع آن به رفتار مردم بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: مردم در هفته‌های گذشته برای مقابله با ویروس با پیوستن به کمپین «در خانه بمانید» برای قطع زنجیره انسانی کرونا اقدام کردند؛ اما باید این روند به‌صورت مستمر ادامه یابد.

دانایی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، تأمین اجتماعی، سپاه، ارتش و بسیج برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان پای کار هستند. تفکیک بیمارستان‌های کرونایی و غیرکرونایی از اقدام‌های مثبت برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

وی افزود: روند انجام نمونه‌گیری برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان مطلوب است و افزون بر ۸۰ درصد از مردم تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان در طرح غربالگری شرکت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: اکنون مشکلی برای امکانات و اقلام بهداشتی در بیمارستان‌های سمنان وجود ندارد؛ اما برای تأمین اقلام بهداشتی در ماه‌های آینده از هم‌اکنون باید به فکر بود.

دانایی بیان کرد: تخصیص اعتبارهای ملی برای خرید و افزایش تجهیزات و دستگاه‌های درمانی در دستور کار قرار گیرد.

تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی ویدئوکنفرانس

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم گفت: تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی ویدئوکنفرانس و اعطای اینترنت رایگان به بیمارستان‌های کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته و با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان، یک هزار و ۳۰۰ نفر دارای علائم بیماری کرونا ویروس به اورژانس بیمارستان‌های شرق استان مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: قبل از شیوع فراگیر کرونا ویروس در استان و کشور، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۳۰۰ تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونا را تجهیز کرد.

چمن فزود: بر اساس آمار، در هفته‌های گذشته، ۷۶۰ مورد بستری بیماران دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدند که از این تعداد، آزمایش ۳۳۵ نفر مثبت اعلام شد.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ تخت نقاهتگاهی ویژه بیمارانی که سلامتی خود را به‌صورت نسبی به دست آوردند، در شرق استان سمنان در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: بر اساس آمار، افزون بر ۷۰ درصد از جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طرح غربالگری شرکت کردند.

چمن گفت: بر اساس تحلیل‌ها، در خوش‌بینانه‌ترین حالت شیوع کرونا ویروس تا پایان اردیبهشت در کشور فروکش خواهد کرد و اگر مردم رعایت نکنند در بدبینانه‌ترین حالت این روند تا پایان مراد ۹۹ ادامه می‌یابد.

نیروهای درمانی و پزشکان؛ نیازمند حمایت‌های انگیزشی

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم در این نشست بی‌خبرنگار گفت: دولت اعتبارهای مالی برای اتخاذ رویکردهای انگیزشی برای نیروهای درمانی که برای شناسایی و درمان افراد مبتلا به کرونا ویروس در تلاش هستند، در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امکانات پزشکی خوبی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان تجهیز شده؛ اما برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر، تخصیص اعتبارهای ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس، یک هزار تخت بیمارستانی در استان سمنان مختص درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس تجهیز شد که این ظرفیت می‌تواند به یک هزار و 500 تخت و در مواقع اضطرار به دو هزار تخت بیمارستانی افزایش یابد.

آشناگر گفت: اعطای بسته‌های حمایتی و معیشتی به خانوارهای سراسر کشور در دستور کار دولت باشد و بخشودگی جرائم بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای واحدهای صنفی، تولیدی و بازاریان کشور با توجه مشکلات پیش‌آمده و شیوع کرونا لحاظ شود.

استاندار سمنان ادامه داد: تاکنون هشت هزار بسته اقلام بهداشتی به‌صورت اینترنتی و همکاری پست در استان سمنان توزیع شد که به‌طور متوسط این اقلام در حداکثر ۷۲ ساعت و حداقل ۱۲ ساعت به دست هم‌استانی‌های سمنانی می‌رسد.

آشناگر اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف در هفته‌های گذشته در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس در گام اجرایی قرار گرفت و طرح‌های ویژه‌ای از این دست به‌طور مستمر ادامه دارد.

استاندار سمنان اضافه کرد: تاکنون با همت سپاه و گروه‌های جهادی استان بالغ بر هفت هزار بسته معیشتی در استان سمنان به افراد کمتر برخوردار جامعه توزیع شد که این طرح ارزشی ادامه می‌یابد.

عملکرد «ارزنده» است!

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات هم در این ارتباط بدون ارتباط با رسانه‌ها گفت: مجموعه اقدام‌های انجام‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس رضایت‌بخش است و این اقدام‌های اثربخش به‌صورت مستمر ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اقدام‌های انجام‌شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای شناسایی، درمان و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا ویروس، عملکرد استاندار سمنان و دیگر مدیران مربوط برای رفع مشکلات زیرساختی برای مقابله با کرونا ویروس بسیار اثربخش و مثبت است.

وزیر معین استان سمنان در مقابله کرونا ویروس با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در ایام نوروز ۹۹ در استان سمنان کاهش چشمگیری داشته، گفت: بر اساس گزارش‌ها، میزان افرادی بستری در بیمارستان‌های استان به دلیل کرونا ویروس کاهش یافته است.

آذری‌جهرمی ادامه داد: دولت در قالب اعطای بسته‌های حمایتی و فعالیت اصناف در اینترنت و فضای مجازی به فکر معیشت اقشار مردم با وجود شیوع کرونا ویروس است.

وی اضافه کرد: از ظرفیت‌های مردمی و خیران برای مقابله با کرونا ویروس استفاده شود و خیران در قالب‌های مختلف برای کمک به افراد کمتربرخوردار جامعه بشتابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: گزارش‌های رسیده از روند شناسایی و درمان افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان نشان از تلاش شبانه‌روزی مسؤولان دارد.

آذری‌جهرمی گفت: بیان نکات قوت از اقدام‌های انجام‌شده، انرژی نیروهای درمانی برای خدمات‌رسانی بیشتر به افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول