اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«بنی گانتز» رئیس کنست شد/ گام مهم برای حل بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی

«بنی گانتز» رهبر حزب «آبی - سفید» در پی توافق با حزب لیکود، با رأی اکثر نمایندگان راستگرا به ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی انتخاب شد.

«بنی گانتز» رئیس کنست شد/ گام مهم برای حل بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«بنی گانتز» رهبر حزب «آبی - سفید» با ۷۴ رأی ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را بر عهده گرفت. روز گذشته «یولی ادلستاین» رئیس کنست از حزب لیکود از سمت خود استعفا داده بود.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در رأی‌گیری امروز ۷۴ نماینده رأی مثبت، ۱۸ نماینده رأی منفی و مابقی رأی ممتنع دادند. پیش از رأی‌گیری میان حزب آبی و سفید و لیکود (به رهبری نتانیاهو) در این خصوص توافق صورت گرفته بود.

گانتز پس از انتخاب خود مدعی شد که دموکراسی به پیروزی رسید و نامزد شدن وی برای این پست با هدف «یکپارچگی میان مردم» صورت گرفته است.

رویترز در  این باره نوشته است که این انتخاب نشان از یک شراکت سیاسی دارد که نتانیاهو را در قدرت باقی نگه می‌دارد.

از سوی دیگر ممکن است که این گام مهم در راستای حل و فصل اختلافات سیاسی، به یک توافق میان «نتانیاهو» و «بنی گانتز» برای تشکیل دولت یکپارچه میان دو حزب منجر شود.

انتخاب گانتز به عنوان رئیس کنست در حالی است که او در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۸ از سوی رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه مأمور شده بود اما ظاهرا رایزنی‌های حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تا بدین جا نتیجه داده گانتز از تشکیل دولت کنار کشیده و نتانیاهو می‌تواند در قدرت باقی بماند.

منابع خبری از بروز اختلافات میان اعضای حزب آبی سفید در پی این توافق با حزب لیکود خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول