اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سدهای خوزستان گنجایش سیلاب‌های احتمالی را دارند

‌مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: سدهای استان خوزستان با توجه به مدیریت انجام شده، نه تنها سیلاب های فروردین ماه را کنترل می ‌کنند بلکه برای ماه‌های پیش رو به کشت و زرع استان رونقی دوباره خواهند داد.

سدهای خوزستان گنجایش سیلاب‌های احتمالی را دارند

داریوش بهارلویی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: از اواخر سال آبی هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی بیانگر بارش‌های شدید و سیل‌آسا بود اما رودخانه استان خوزستان آرام و با جریان یکنواخت مسیر خود را تا انتهایی‌ترین نقطه ادامه می‌دهند

وی افزود: آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد تمامی جریان‌های سیلابی در سد های استان خوزستان آن‌جا خواهند بود و خطری مناطق پایین‌دست را تهدید نمی‌کند.

 ‌مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: سدهای استان در حال حاضر با 5.9 میلیارد مترمکعب ظرفیت مهار سیل و 7.4 میلیارد مترمکعب آب قابل برنامه ریزی در مخازن سدها ، نه تنها سیلاب های فروردین ماه را کنترل می نماید بلکه برای ماه‌های پیش رو به کشت و زرع استان رونقی دوباره خواهند داد.

وی تصریح کرد: رصد و پایش دبی تمامی ورودی های سدها، رودخانه‌های اصلی و فصلی در پایین دست سدها بصورت لحظه ای در شرایط سیلابی و اعلام هشدار لازم به مسئولین مربوطه در صورت نیاز و به روزرسانی شبکه اندازه گیری و بهره برداری تمام وقت از سیستم و سامانه مرکز مانیتورینگ سدها و رودخانه های استان،که یکی از  پشتوانه های مدیریت سیلاب در سال آبی جاری محسوب می شود.

بهارلویی ادامه داد: استفاده از مدلهای روز جهانی در تخمین میزان حجم روان‌اب ها و روش های کاملا علمی در برآورد سیلاب با همکاری متخصصان و اساتید دانشگاهی و مهندسین مشاور در زمینه مدیریت آب و مخازن یکی دیگر از نقاط عطف مدیریت سیلاب های سال آبی جاری می‌باشد.

وی بیان کرد: گر‌چه سدهای استان خوزستان نقطه اتکا بزرگی در مهار سیلاب‌ها محسوب می‌شوند، اما برای آن‌که مدیریت منابع آبی به جامع‌ترین شکل صورت گیرد، در تمام زمینه ها، برنامه ریزی های هدفمندی تدوین شد که پس از پایان سیل بهار 98 صورت گرفتند و نتیجه آن آرامشی است که دررودخانه های استان در بهار 99 مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول