اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعال شدن شیفت شب به منظور سلامت پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها در روستاها

اهالی روستا برای جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال اقدام به انسداد محورهای ورودی کردند و به‌ویژه جوانان برای جلوگیری از تردد روستا به صورت شیفتی مراقب هستند چرا که معتقدند بیشتر ساکنان روستاها افراد مسن هستند و هر ورود و خروجی سلامت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را بیشتر تهدید می‌کند.

فعال شدن شیفت شب به منظور سلامت پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از روزهای ابتدایی اسفند بحث شیوع ویروس کرونا در استان قوت گرفت، در روزهای ابتدایی شاید کمتر کسی این موضوع را جدی گرفت ولی به‌تدریج با افزایش تعداد مبتلایان و به دنبال آن بالا رفتن تعداد جان‌باختگان این موضوع نگرانی‌هایی به دنبال داشت به‌طوری‌که با تاکید بر در خانه ماندن کمتر کسی در اماکن عمومی حاضر می‌شد.

این روزها که بیش از یک ماه از شیوع این مهمان ناخوانده می‌گذرد یا کسی در خیابان‌ها و معابر عمومی نیست اگر هست هم مطمئنا به ماسک و ودستکش و لوازم ضدعفونی مجهز است.

 

شرایط استان مازندران متفاوت از سایر استان‌ها بوده، چراکه باوجود اینکه تاکید شده وارد شمال نشوند با نخستین اعلام تعطیلی برخی کوله‌بار سفر را بستند و راهی این دیار سبز شدند که به طور حتم روستاها یکی از مقاصد سفر بوده؛ چرا که در سال‌های اخیر بحث بوم‌گردی مطرح شده و گردشگران بسیاری با جذابیت‌های روستاهای استان آشنا شدند.

از این مسائل بگذریم در سال‌های قبل با رونق ساخت و ساز و خرید زمین‌ها توسط خوش‌نشینان ویلاهایی توسط خوش‌نشینان ساخته شده بود و الان زمانی است که دود آن به چشم خود آنان رفت.

اهالی روستاها برای جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال اقدام به انسداد محورهای ورودی کردند و به‌ویژه جوانان برای جلوگیری از تردد روستا به صورت شیفتی مراقب هستند.

 

باتوجه به اینکه بیشتر ساکنان روستاها افراد مسن هستند تاکید بر رعایت مسال بهداشتی و قرنطینه‌ای است تا بتوانیم از این مشکل نیز به سلامت عبور کنیم در این زمینه جوانان روستا با دادن کشیک‌های شبانه و جلوگیری از ترددهای غیرضروری و ورود افراد غیربومی سعی کردند تا با این مهمان ناخوانده مقابله کنند؛ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در کشورهای دیگر طرح پرهیز از درمان افراد مسن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول