اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرستار زنجانی پس از 30 روز تلاش کرونایی شد/ دوقلوها در انتظار دیدار مادر

خانم دانشور از جمله پرستاران زنجانی است که پس از 30 روز تلاش برای مراقبت از بیماران کرونایی، حالا خود به کرونا مبتلا شده و دو قلوی این مادر مهربان در انتظار دیدن مادرشان لحظه شماری می‌کنند.

پرستار زنجانی پس از 30 روز تلاش کرونایی شد/ دوقلوها در انتظار دیدار مادر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کرونا، نامی که این روزها بیشتر از هر واژه‌ای تکرار می‌شود و در حال حاضر جسم بیش از نیم میلیون نفر را در جهان آزرده و میلیاردها نفر را به لحاظ روانی درگیر خود کرده است.

در این راستا، جدای از اینکه افراد در راستای عمل به مسؤولیت اجتماعی خود، با این همه‌گیری جهانی چه برخوردی می‌کنند و خواهند کرد، می‌خواهم از کسانی بنویسم که در صف نخست این رویارویی قرار گرفته‌اند، کسانی که می‌گویند برای این زمان آموزش دیده‌اند و تلاش می‌کنند، هم‌نوعان خود را کمک کنند.

پرستارانی که 40 روز است عزیزان خود را ندیده و حتی مراقبت از کودکان خود را به دیگران سپرده‌اند تا مبادا آسیبی به آن‌ها برسد و ماجرا از آنجایی جالب می‌شود که در این ایام هستند کسانی که این زحمات را نادیده گرفته و به بهانه عید و آمدن سال جدید از کوچک‌ترین خواسته خود نمی‌گذرند.

خبر درگیر شدن یکی از پرستاران با کرونا و بدی حال وی چند روزی بود که در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که خوشبختانه خبری بهبودی وی رسید، پرستاری که با نگاه معصومانه به دوربین، دلتنگی خود به عزیزان خود را ابراز می‌کرد.

در این راستا یکی از پرستاران سانتر کرونا طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس ضمن تشریح نحوه فعالیت خود و همکارانش می‌گوید: حدود 40 روز است که مادر و دیگر عزیزانم را ندیده‌ام و رفت و آمد من و همکارانم بین منزل و بیمارستان خلاصه می‌شود.صفا دانشور که حالا از دستگاه تنفس جدا شده و خوشبختانه حالش رو به بهبود است، دلتنگ دختران دوقلوی خود است این دلتنگی از پشت قاب تلویزیون به قدری ملموس است که هر بیننده‌ منصفی را وادار به دعا برای سلامتی این بانو می‌کند.

این پرستار با بیان اینکه توصیه به رعایت قرنطینه فردی شده است و اگر نیاز به قرنطینه جمعی بود که خدا را شکر به دلیل رعایت سفت و سخت خودمراقبتی توسط کادر درمانی تا کنون نیاز نشده است، در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زندگیش به شدت تحت تاثیر شرایط قرار گرفته است، افزود: ضدعفونی مکرر بیمارستان‌ به نوعی سلامت را هم تحت تاثیر قرار گرفته و آزار دهنده است.

این پرستار با بیان اینکه همکاران پرستارش که فرزند دارند، نگهداری فرزندان خود را به نزدیکان خود سپرده‌اند و اگر کسی این کار را نکرده با دوش الکل از بیمارستان خارج می‌شود، افزود: همه برای عبور از این مرحله تلاش می‌کنند و البته که مردم هم باید همراهی خود را با عمل به توصیه‌های بهداشتی و از همه مهم‌تر ماندن در خانه نشان دهند.

وی با بیان اینکه درگیر نشدن جوانان با کووید 19 درست نیست، گفت: فردی در بخش آی سی یو بیمارستان ولی عصر بستری است که 26 سال دارد.

پرستار سانتر کرونا با بیان اینکه هر دو بخش آی سی یو بیمارستان ولی عصر هم به بیماران کووید 19 اختصاص یافته است، تصریح کرد: شیفت کاری برای پرستاران در این بیمارستان به دلیل شرایط دشوار، بسیار سخت است چرا که بیماران با درگیری بیشتر در مواقعی حتی توان انجام کوچک‌ترین کارها را هم ندارند و مراقبت از بیماران با پزشک مقیم 24 ساعته انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات به اندازه کافی و حتی فراوان هم هست، ادامه داد: تحمل این لباس در یک شیفت کاری و استرس مربوط به محیط، مهم‌ترین مشکل این روزهای کادر درمان است.

 پرستار سانتر کرونابا تاکید بر اینکه کادر درمان از همان روزهای آغاز این روند، با همه وجود خود را برای ارائه خدمات آماده کرده و یادم نمی‌آید کسی حتی مرخصی استعلاجی هم درخواست کرده  باشد چون همه ما معتقد هستیم که برای این روزها آموزش دیده‌ایم، ادامه داد: انتظار ما از مردم در قبال این احساس مسؤولیت، همراهی با شرایط و مراقبت از خود که در واقع مراقبت از جامعه محسوب می‌شود، است.

وی تاکید کرد: تحمل روانی شرایط برای افرادی که با این بیماری ارتباط مستقیم دارند؛ خیلی دشوار شده است، به همین دلیل اصرار داریم مردم هم با درک شرایط بیشتر رعایت کنند تا همه از این شرایط عبور کنیم.

این پرستار با توصیه به مردم برای عمل به مسؤولیت اجتماعی خود در قبال جامعه گفت: ظاهرا اگر همه اصناف هم تعطیل باشند برخی از مردم همچنان بدون توجه به شرایط مشغول خیابان گردی هستند که نباید چنین باشد.

به واقع گذر از این ایام بدون همراهی همگانی مردم میسر نیست و شاید که نه البته باید در رفتارهای اجتماعی خود تجدید نظر کنیم تا همه با هم به سرمنزل مقصود که همان عبور از این شرایط با حداقل تلفات جانی و روانی است برسیم.

انتهای پیام/73004/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول