اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نگران افزایش شیوع کرونا در منطقه سیستان هستیم/شهادت ۴۳ پزشک و پرستاردر کشور

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در زمینه افزایش شیوع کرونا برای شمال استان سیستان و بلوچستان از هفته سوم بعد از عید، نگران هستیم که مسافران زیاد دلیل آن است.

نگران افزایش شیوع کرونا در منطقه سیستان هستیم/شهادت ۴۳ پزشک و پرستاردر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، صبح امروز عملیات سراسری تداوم بیولوژیک در منطقه سیستان با حضور فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه، حریرچی نماینده وزارت بهداشت و درمان آغاز شد، این عملیات تا فردا توسط یگان های نیروی زمینی سپاه و بسیج ادامه خواهد داشت.

 

دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت همچنین در سفر به شهرستان زابل و حضور در جلسه مدیریت مقابله با شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار کرد: در حال حاضر در مورد کرونا ویروس درمان موضوع اصلی نیست چون در این زمینه مشکلی وجود ندارد  بلکه موضوع اصلی پیشگیری از ابتلا است.

معاون کل وزیر بهداشت  افزود: تردد مردم و خودرو ها در داخل شهرها محدود شود و حتی در صف نانوائیها نیز مردم دقت کنند و با فاصله باشد، مراسم عروسی و عزا  در چنین وضعیتی به هیچ عنوان برگزار نشود.

وی ادامه داد: بیمارستان سینا زابل در محیط مطلوب با تجهیزاتی مناسب بخوبی برای درمان بیماران کووید ۱۹ آماده شده است.

حریرچی بیان کرد: اقدامات خوبی در پیشگیری از کرونا ویروس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل انجام شده است که از این عزیزان کمال تشکر را دارم.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: آنچه مهم است پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس است که نیاز به همراهی بیشتر مردم دارد، کادر درمان با تقدیم ۴۳ شهید پزشک و پرستار، همچنان با قوت وظایف خود را انجام می دهند و هیچ مشکلی در درمان ندارد.

وی تاکید کرد: دو موضوع مهم پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، اول فاصله گذاری اجتماعی که استانداران و فرمانداران اقدام داشته باشند، امسال حضور ۲۵ درصد جمعیت به عنوان مسافر در هیچ جای کشور وجود ندارد اما سیستان چنین شده است و دوم قرنطینه کردن افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به صورت کامل است.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: خروج ساکنین شهرها ممنوع، ورود غیر ساکنین ممنوع اجرا می شود تا از شیوع کرونا ویروس جلوگیری شود.
 
حریرچی گفت: برای شمال استان سیستان و بلوچستان از هفته سوم بعد از عید، نگران هستیم که مسافران زیاد دلیل آن است.

انتهای پیام/3139/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول