اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایران اتهام زنی بی اساس آمریکا به رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهام زنی بی اساس آمریکا به مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم کرد.

ایران اتهام زنی بی اساس آمریکا به رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ضمن محکوم کردن اتهام زنی بی اساس آمریکا به رئیس جمهور ونزوئلا افزود: هیچ مقرره‌ای در حقوق بین‌الملل به آمریکا اجازه نمی‌دهد که با سوءاستفاده از سازوکارهای قضایی خود در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده و مقدمات کودتا، براندازی یا تجاوز به یک کشور مستقل را فراهم کند و بدتر آنکه برای دستگیری رئیس یک دولت خارجی جایزه تعیین کند و با این روش پوسیده و قدیمی بخواهد او را از درجه اعتبار ساقط کند. 

سید عباس موسوی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا با وقاحت یکجانبه گرایی و اعمال فرامرزی قوانین داخلی خود را به اوج رسانده و اینگونه اقدامات خودسرانه و نقض قوانین بین‌المللی به حدی رسیده که ممکن است تمامیت سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی را با خطر مواجه کند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، بی تفاوتی، سکوت و تسلیم در مقابل این اقدامات دولت آمریکا را نوعی همراهی و کمک به رفتار غیر قانونی آمریکا ارزیابی و تاکید کرد: ما از همه اعضای جامعه بین‌المللی می خواهیم که همصدا با یکدیگر  از چند جانبه گرایی دفاع کرده و با صدای بلند به اقدامات یکجانبه قهرآمیز آمریکا "نه" بگویند.

به گزارش فارس٬ وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اتهاماتی را علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و تعدادی از سران ارشد دولت وی به دلیل قاچاق مواد مخدر عنوان کرد.

بنا بر این ادعا، مادورو هدایت گروه قاچاق کوکائین با نام «کارتل خورشید» را بر عهده داشته که سیاستمداران و نظامیان ارشد ونزوئلا نیز در آن حضور دارند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا پاداشی ۱۵ میلیون دلاری را برای ارائه اطلاعات درباره نیکلاس مادورو تعیین کرده است.(اینجا بخوانید)

از سوی دیگر براساس اظهارات یکی از مقامات ونزوئلا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا مانع خرید دارو تجهیزات پزشکی برای مواجهه با بیماری کرونا در این کشور شده است.

 «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا آبان ماه ۱۳۹۸ ضمن ابراز رضایت از استعفای «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی، تلویحاً خواستار وقوع کودتای مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول