اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

در خانه بمانیم| زیارت مجازی حرم حضرت معصومه (س) با یک کلیک

این روزها و در شرایطی که قرنطینه اعمال شده و امکان سفر به شهر قم وجود ندارد، شما می توانید با یک کلیک به صورت مجازی وارد حرم حضرت معصومه (س) شده و از راه دور این مکان مقدس را زیارت کنید.

در خانه بمانیم| زیارت مجازی حرم حضرت معصومه (س) با یک کلیک

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، پس از تدفین حضرت معصومه (س) در قم، «موسى بن خزرج» سایبانى از بوریا بر فراز قبر شریف خواهر امام رضا (ع) قرار داد تا این که حضرت زینب فرزند امام جواد (ع) در سال ٢٥٦ هجرى قمرى اولین گنبد را بر فراز قبر شریف عمه بزرگوار خود بنا کرد.

پس از آن در طول سالیان دراز تا امروز مرقد مطهر ایشان همواره مورد توجه و احترام شیعیان و ارادتمندان بوده و مشتاقان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود کشانده است.

اما این روزها و در شرایطی که قرنطینه اعمال شده و امکان سفر به شهر قم وجود ندارد، شما می توانید با کلیک در اینجا به صورت مجازی وارد حرم حضرت معصومه (س) شده و از راه دور این مکان مقدس را زیارت کنید.

 

راهنمای زیارت  مجازی

در ابتدای این زیارت مجازی شما وارد صحن امام رضا (ع) می شوید، پس از آن می توانید انتخاب کنید که به سمت صحن امام هادی (ع) بروید یا ایوان آینه، با کلیک بر ورودی ایوان آینه شما به سمت ضریح و ورودی خواهران می رسید و می توانید از نزدیک ولی از راه دور زیارت خود را انجام دهید.

با کلیک بر روی گزینه صحن امام هادی (ع) وارد این محوطه شده و می توانید یا به سمت ورودی ضریح قسمت برادران بروید و یا به سمت رواق بالاسر، ضمن اینکه در صحن امام هادی (ع) امکان تماشای گنبد و گلدسته را از نزدیک دارید.

 

رواق ها

حرم مطهر حضرت معصومه دارای چهار رواق است، رواق بالاسر که محوطه بین مسجد بالاسر تا ضریح مطهر است و با آیینه کارى و گچکارى هاى بسیار زیبا آراسته شده است.

رواق دارالحفاظ محوطه بین ایوان طلا و ضریح مطهر و رواق آینه (شهید بهشتى) که در بخش زنانه و پایین پاى حضرت (س) واقع است، رواق پیشرو هم که محوطه بین مسجد طباطبایى تا ضریح مطهر است.

 

صحن ها

حرم مطهر همچنین دارای چهار صحن است، صحن نو یا اتابکی که داراى چهار ایوان شمالى، جنوبى و شرقى و غربى است، ایوان شمالى ورودى از میدان آستانه، ایوان جنوبى ورودى از طرف قبله، ایوان شرقى ورودى از خیابان ارم و ایوان غربى همان ایوان آینه است که در هر کدام از این ایوان ها ظرایف و آثار هنرى و معمارى خاصى به کار رفته است.

صحن عتیق یا قدیم هم اولین صحنى است که در این بارگاه مبارکه بنا شده، این صحن چهار ایوان دارد.

ایوانى با عظمت در جنوب که همان ایوان طلا (ورودى صحن به روضه مطهره) است، ایوانى در شمال که ورودى فیضیه به صحن را تشکیل مى دهد که ساختمان نقاره خانه روى آن بنا شده، ایوانى در غرب که ورودى مسجد اعظم به صحن است و در شرق، ایوان ورودى صحن عتیق به صحن نو واقع است.

صحن صاحب الزمان با بیوتات متعلق به آن در مساحتی حدود 8 هزار متر مربع با چهار جهت ورودی، در سال 1381 ساخته و در سال 1384 افتتاح شد.

دیواره های اطراف این صحن منقوش به کتیبه های قرآنی با خطوط بنائی و کوفی در ساختار و طرح جدید با ترکیبی از سیمان سفید و آجر است. صحن جواد الائمه هم که تازه تأسیس شده و در ضلع غربی حرم مطهر در حد فاصل پل آهنچی و پل بازار ساحلی بر روی رودخانه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول