اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آموزش مدیران صنعتی برای اجرای «جهش تولید» مورد توجه قرار بگیرد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال جاری را «جهش تولید» نام‌گذاری کرده‌اند، متذکر شد: باید مدیران صنعتی از نظر آموزشی مورد توجه قرار گیرند تا بهره‌وری افزایش یابد.

آموزش مدیران صنعتی برای اجرای «جهش تولید» مورد توجه قرار بگیرد

هادی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار کرد: ارتقای  فضای کسب و کار در کشور و منطقه وضعیت مناسبی ندارد که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با بیان اینکه باید اسناد معادن مورد پذیرش بانک‌ها به عنوان وثیقه قرار بگیرد، اضافه کرد: متاسفانه‌ بانک‌ها سند معدن را به عنوان وثیقه تسهیلات قبول نمی‌کنند که مشکلاتی را برای استفاده از تسهیلات به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلات زیاد در کشور مانع تولید است، گفت: در راستای اجرای شعار سال جاری، باید فرهنگ‌ کار در جامعه ترویج شود و رفاه‌طلبی و پشت میزنشینی به عنوان یک ضد ارزش در جامعه جا بیفتد.

ایزدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال جاری را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کرده‌اند، متذکر شد: باید مدیران صنعتی از نظر آموزشی مورد توجه قرار گیرند تا بهره‌وری افزایش یابد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با بیان اینکه ما در این شهرستان در خصوص بعضی از زیرساخت‌ها مشکل داریم که باید برطرف شود، ادامه داد: هزینه حمل نقل در سال، 88 درصد افزایش یافت که توان رقابت را از تولیدکننده گنابادی گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت واقعی  باید مبنای حق دولت از معادن باشد، تصریح کرد: متاسفانه حق دولت از معادن براساس ظرفیت اسمی صورت می‌گیرد که با ظرفیت واقعی استخراج متفاوت است و کار را در بخش معدن سخت کرده است.

ایزدی ارتباط دانشگاه و صنعت را مهم دانست و گفت: اگر شیوه تدریس و محتوای تدریس در دانشگاه کاربردی باشد، می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش صنعت را حل کند.

رئیس اداره صنعت گناباد واگذاری بعضی از امورات صنعت را به بخش خصوصی مشکل‌آفرین‌ دانست و افزود: در این موارد باید اصلاحات لازم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اختیارات محدود بانک‌های منطقه از چالش‌های بخش صنعت و تولید است، بیان کرد: این اختیارات به نفع تولید باید افزایش یابد.

ایزدی اضافه کرد : باید در مناطق کم‌برخوردار مانند گناباد مشوق‌های اقتصادی غیرمستقیم از جمله کاهش مالیات در نظر گرفته شود و زمینه استفاده از منابع بازار ملی همچون بورس فراهم شود.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول