اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

چراغی‌پور: آسیب‌شناسی مشکلات آپارتمان‌نشینی در «میانبر»/ کار طنز را بیش‌تر دوست دارم

بازیگر سریال «میانبر» گفت: اگر مشکلات آپارتمان‌نشینی در قالب سریال با ارائه راهکار و بررسی ریشه‌ای مسائل باشد، شاید مردم ما بتوانند از آن الهام بگیرند تا بدانند با همسایه خود چطور رفتار کنند.

چراغی‌پور: آسیب‌شناسی مشکلات آپارتمان‌نشینی در «میانبر»/ کار طنز را بیش‌تر دوست دارم

«سیاوش چراغی پور» بازیگر سریال «میانبر» به کارگردانی یزدان فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: در دهه ۸۰ سریال هایی شبیه به میانبر داشتیم اما در سال های اخیر سریال های این چنینی که در یک آپارتمان متمرکز باشد، ندیدیم و بعد از سالها سازندگان با رویکرد جدیدی فضای متفاوتی را برای مخاطبان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: به هر حال مشکلات آپارتمان نشینی در همه جای ایران وجود دارد، درست برخلاف گذشته که در هر کوچه چند خانه بود و در هر خانه چند نفر زندگی می کردند و هر مشکلی بود توسط افراد حاضر در همان خانه رفع و رجوع می شد و فرد دیگری نبود که گله و شکایتی کند. آدم های آن خانه اگر خوب زندگی می کردند برای خودشان بودند و اگر بد زندگی می کردند هم برای خودشان بودند و به کسی لطمه نمی زدند.

این بازیگر با بیان مشکلات آپارتمان نشینی در شهرها نیز گفت: بعدها که تعداد خانه های مخصوصا آپارتمانی زیاد شد متاسفانه مشکلات و فرهنگ آپارتمان نشینی هم به طبع آن زیاد شد و ما دیگر در خانه خودمان هم تنها نیستیم و هر صدایی باشد همسایه بغل دستی ما می شنود. به همین نسبت مشکلاتمان هم زیاد شد و هر یک از واحدهای یک خانه به واحدهای دیگر اعتراض می کند و همه با هم درگیر هستند.

وی با بیان حضور هیئت مدیره در ساختمان ها نیز ادامه داد: به همین دلیل هیئت مدیره هایی تشکیل شدند که وظیفه شان رسیدگی به امور همه همسایه ها است و برای آپارتمان نشینی قانون هایی وضع شد. اگر مشکلات آپارتمان نشینی در قالب سریال با ارائه راهکار و بررسی ریشه ای مسائل باشد، شاید مردم ما بتوانند از آن الهام بگیرند تا بدانند با همسایه خود چطور رفتار کنند و ما این سریال را ساختیم و امیدواریم مردم با دیدن آن بتوانند بهترین رفتار و برخوردها را با همسایه هایشان داشته باشند.

 بازیگر سریال «فوق لیسانسه ها» درباره اینکه اگر رگه هایی از طنز در این سریال وجود نداشت، آیا مردم ارتباط خوبی با آن برقرار می کردند؟ گفت: هر دو شکل برای کار هنری وجود دارد. بستگی به موقعیت طنز دارد. شما باید برخی اوقات موضوع را بدون حاشیه بیان کنی و گاهی هم نه. مثل موضوع کرونا که اگر با آن شوخی شود مردم دیگر جدی اش نمی گیرند. گاهی اوقات نیز برخی مشکلات را می شود با زبان طنز بیان کرد چراکه برای مردم قابل قبول تر است و خیلی مواقع زبان طنز از سایر زبان ها قوی تر بوده است.

این بازیگر ادامه داد: حتی در چند قسمت نویسندگان ما قصه هایی درباره گروه های تلگرامی ساکنین یک ساختمان طراحی کردند و نشان دادند که در این گروه ها نیز می توادن بی فرهنگی هایی صورت گیرد.

چراغی پور ضمن بیان اینکه به کارهای طنز علاقه بیشتری دارم، افزود: کار طنز را بیشتر دوست دارم اما معنی اش این نیست که نخواهم کار جدی انجام دهم و بازی در نقش های جدی مثل سریال می جان را نیز دوست دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول