اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مشارکت هزاران بسیجی گیلان برای مقابله با کرونا/ حضور پررنگ مردم در بحران‌ها ستودنی است

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مشارکت هزاران بسیجی گیلان برای مقابله با کرونا گفت: نقش پررنگ بسیجیان و گروه‌های جهادی، پاسداران در همیاری کادر پزشکی و درمان برای مقابله با کرونا ستودنی است.

مشارکت هزاران بسیجی گیلان برای مقابله با کرونا/ حضور پررنگ مردم در بحران‌ها ستودنی است

سردار محمد عبدالله پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: بنیاد شکل‌گیری سپاه بر عشق به سیدالشهدا و مقام ولایت شکل‌گرفته و پاسداران به‌واقع شجاع‌ترین، دلسوزترین و ایثارگرترین قشر در جامعه هستند که از جانشان برای امنیت مالی و جامی مردم می‌گذرند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران از روز نخست شیوع کرونا بر اساس رسالت خود آماده کمک به مردم و کادر درمانی بود، افزود: سپاه بر اساس رسالت خود متعهد است هر جا که مردم نیاز به خدمت گذاری داشته آماده باشد و برایش فرقی نمی‌کند جبهه فداکاری و گذشت در خط مقدم جنگ سخت باشد یا اینکه در خط مقدم جنگ بیولوژیک ایفای نقش کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به وقوع سیل در قسمت جنوب شرقی کشور به‌ویژه در استان کرمان بیان کرد: مردم گیلان نشان دادند که حتی در دشوارترین شرایط در کنار سایر هم‌وطنان خود هستند ازاین‌رو دو کامیون حامل کمک‌های مردمی را به مناطق سیل‌زده استان کرمان اعزام کردند.

عبدالله پور با اشاره به فعالیت بسیجیان حوزوی برای تدفین و اجرای احکام شرعی درگذشتگان کرونایی گفت: حضور فعال نیروهای بسیجی خواهر و برادر و طلاب داوطلب بسیجی، همکاران لشکر نیروی زمینی ستودنی است به‌گونه‌ای که امور شرعی زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان و امور بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام می‌شود.

وی با برشمردن اقدامات انجام‌شده سپاه در مقابله با شیوع کروناویروس در گیلان، بیان کرد: سپاه در همان روزهای نخست فرایند تولید ملزومات بهداشتی نظیر ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده دست و مواد ضدعفونی را در دستور کار خود قرارداد و پس از تولید محصولات را در اختیار کادر درمانی استان و مردم گذاشت و بنا بر آمار موجود تاکنون ۳۸۱ کارگاه تولید ماسک در سطح استان راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه تا پایان از بین رفتن کرونا در کنار مردم خواهد ماند، افزود: نیروهای جان‌برکف سپاه و بسیج در کنار تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را در دستور کار قرارداد و هیچ نقطه‌ای در گیلان وجود ندارد که توسط برادران سپاه و بسیج ضدعفونی نشود.

عبدالله پور با اشاره به حضور برادران سپاهی و بسیجی در کنار کادر درمان به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، خاطرنشان کرد: به دلیل درگیر شدن کادر درمان با ویروس کرونا و از طرفی دیگر حضور بیش از ظرفیت بیماران در مراکز درمان احساس کردیم که باید نیروی‌های بسیجی و سپاهی در کنار کادر درمان قرار بگیرند.

وی افزود: این اقدام در همان روزهای نخست انجام شد و بسیجیان در کنار پاسداران در بخش‌های خدماتی، اداری و حفاظتی بیمارستان‌های درگیر با کرونا مشغول به کار شدند و همچنان نیز حضور دارند.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه سپاه و بسیج در غربالگری بیماران کرونایی در کنار کادر بهداشتی استان، گفت: سپاه به‌منظور بیماریابی، ارائه خدمات مشاوره و احیاناً انتقال بیماران مشکوک به کرونا در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا همکاری داشته و بسیار نیز مثمر ثمر بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای سپاه ضدعفونی معابر و اماکن بسیار حائز اهمیت بود، تصریح کرد: چهار هزار و ۲۳۲ مورد ضدعفونی مساجد، اماکن عمومی و مدارس از ابتدای طرح مقابله با بیماری کووید 19 در گیلان انجام‌شده که علاوه بر پاسداران، بسیجیان نیز در قالب گروه‌های جهادی به خدمات‌رسانی شبانه‌روزی پرداختند.

عبدالله پور با اشاره به تأمین ملزومات بهداشت فردی و گسیل کردن ظرفیت‌های استان در تولید و تهیه آن‌ها، گفت: ۸۳۵ هزار و ۲۰ مورد ماسک و دستکش از ابتدای اسفند تاکنون بین کادر درمان و مردم حاشیه شهرها که دسترسی به اقلام بهداشتی نداشتند توزیع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط استان سپاه به همکاری شبکه بسیج خود اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی کرده، بیان کرد: ۵۷ هزار و ۶۸۹ بسته توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده توسط بسیجیان و پاسداران سپاه بین مردم توزیع‌شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ضدعفونی معابر یکی از اقدامات سپاه از ابتدای مقابله با کروناویروس بوده که همچنان نیز ادامه دارد، افزود: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۷۲۵ لیتر توزیع مواد ضدعفونی برای ضدعفونی در سطح استان مصرف‌شده است.

عبدالله پور نقش گروه‌های جهادی را در استقرار پایداری سلامت و مبارزه جدی با بیماری کووید 19 حائز اهمیت برشمرد و گفت: یک هزار و ۱۸۵ گروه تخصصی و درمانی با 12 هزار و 557 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان مشارکت فعالانه داشته که همچنان نیز در عرصه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به آموزش همگانی مردم در مقابله با کروناویروس افزود: ۸۱ هزار و ۱۴۰ برگ بروشور آموزشی بهداشت عمومی به جهت آشنایی مردم با این بیماری و شیوه‌های لازم به جهت پیشگیری ز آن در سطح استان توزیع‌شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این نهاد انقلابی در آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی تنها به توزیع بروشور اکتفا نکرده، گفت: ۱۰۶ هزار و ۸۸۰ فقره آموزش چهره به چهره در خصوص بیماری کرونا توسط بسیج و سپاه در سطح استان انجام‌شده است.

وی با اشاره به مخدوش شدن معیشت اقشار محروم و لزوم تهیه و توزیع اقلام معیشتی بین مردم ازجمله محرومان و مستضعفان، بیان کرد: سپاه و بسیج در روزهای ماقبل سال نو و بعدازآن ۱۸ هزار و ۸۴۱ بسته معیشتی را در بین مردم آسیب‌پذیر جامعه توزیع کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور اثربخش خیران و مشارکت فعالانه آن‌ها در تهیه ملزومات بهداشتی و معیشتی مردم، گفت: ۲۲ میلیارد و‌ ۵۴۴ میلیون ریال تاکنون خیران برای خدمت‌رسانی سپاه به مردم کمک کرده‌اند که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد به‌گونه‌ای که حضور پررنگ مردم گیلان در زمان بحران ستودنی است.

وی همچنین از استان گیلان به‌عنوان طلایه‌دار تقدیم شهدای سلامت در کشور یادکرد و افزود: جان‌نثاری و خدمت فداکارانه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی گیلان در مقابله با کرونا بار دیگر گیلان را به استانی پیشتاز در زمینه خدمت به مردم و حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب تبدیل کرده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول