اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کودکان بدون هیچ نشانه‌ای می‌توانند عامل انتقال کرونا باشند

یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: کودکان می‌توانند بدون هیچ نشانه‌ای از کرونا ویروس به عنوان کسانی که بیماری را خفیف‌تر می‌گیرند و ناقل بیماری هستند در ارتباط با خانواده و اجتماع بیماری را پراکنده کنند.

کودکان بدون هیچ نشانه‌ای می‌توانند عامل انتقال کرونا باشند

علی کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس اطلاعات منتشر شده از کشور چین، موارد ابتلا به کرونا ویروس خیلی کم در کودکان گزارش شد.

وی ادامه داد: گروه‌های آسیب‌پذیر در بیماری‌های تنفسی معمولا کودکان هستند ولی در مورد این بیماری قضیه عکس بود، به طرز عجیبی این بیماری کودکان را کمتر درگیر می‌کند.

این متخصص کودکان و نوزادان تصریح کرد: 2 فرضیه در ارتباط با اینکه چرا این بیماری کمتر کودکان را کمتر درگیر می‌کرد مطرح بود، شاید سیستم ایمنی کودکان قوی‌تر است که این بیماری را نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: در بیماری کرونا گیرنده‌های خاصی وجود دارد که به واسطه این گیرنده‌ها این بیماری ایجاد می‌شود، شاید تعداد کمتری از این گیرنده‌ها در کودکان تکامل یافته و این ویروس با گیرنده‌های کمتری در بدن کودکان مواجه است و نمی‌تواند به آن بچسبد.

کرامتی یادآور شد: درست است بیماری کرونا ویروس کم‌تر در کودکان شایع است یا به شدت کمتری دیده می‌شود، اما کودکان می‌توانند بدون هیچ نشانه‌ای به عنوان کسانی که بیماری را خفیف‌تر می‌گیرند و ناقل بیماری هستند در ارتباط با خانواده و اجتماع بیماری را پراکنده کنند.

وی با اشاره به مواردی از ابتلا به کرونا در بین گروه‌های سنی کودکان از نوزاد تا 10 ساله در کشور، ادامه داد: این بیماری جدید است، خیلی از نکات آن ناشناخته است، با اعلائم بسیاری متفاوتی ظاهر می‌شود.

این متخصص در خصوص ارتباط برنامه تغذیه کودکان، گفت: سیستم ایمنی وابسته به تغذیه خوب، آرامش و اطمینان خاطر، خواب و ورزش مناسب است.

وی ادامه داد: تغذیه خوب یعنی از همه گروه‌های مواد غذایی استفاده کنند؛ کسانی که مواد غذایی را درست وبه حد کافی مصرف می‌کنند نیازی به استفاده از مکمل ندارند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول