اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احیای یگان‌های جنگ نوین در رزمایش بیولوژیک اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص چگونگی و اهداف رزمایش بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی نیروی زمینی سپاه توضیحاتی ارائه داد.

احیای یگان‌های جنگ نوین در رزمایش بیولوژیک اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جواد استکی صبح امروز در آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی یک رزمایش سراسری است که بعد از فرمان مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح، این رزمایش در مجموعه سپاه طراحی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: علی‌رغم این‌که سپاه چه در تهران و چه اصفهان و کلیه نقاط کشور در زمان شروع این ویروس به کشور فعالیت‌های خودش را شروع کرد، این رزمایش برای تکمیل آن فعالیت‌ها و عملیات‌ها است.

وی تصریح کرد: این رزمایش با یک جهش و حجم بیشتر انجام می‌شود، در این عملیات اولین اقدام پاکسازی محیطی است زیرا ویروس در محیط فعالیت می‌کند مخصوصا در جاهایی که تردد وجود دارد و افراد تماس بیشتری دارند.

استکی در ادامه بیان داشت: این رزمایش در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و همه یگان‌های جنگ نوین که در دفاع مقدس استفاده می‌کردیم را بازسازی و آماده کردیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: در اصفهان بیش از ۳۰۰ خودرو داریم، خودرو‌های رفع آلودگی به نام درخش و هولدر‌ها و تجهیزاتی که می‌توانست در این مسیر کمک‌کننده باشد را در این مسیر آماده کردیم، حتی از خودرو‌های آتش نشانی و موتور‌هایی که با سم‌پاش کوله‌ای ضدعفونی می‌کنند، استفاده کردیم.

وی با بیان این‌که آموزش‌های لازم به پرسنل داده شد، گفت: البته در استان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه رزمایش را شروع کردیم ولی در یزد و اصفهان امروز به صورت همزمان ساعت ۱۰ صبح شروع شد.

استکی با اشاره به اهداف این رزمایش در جغرافیای این ۳ استان گفت: در تکمیل اقدامات انجام شده مکان‌های مورد نظر را ضدعفونی می‌کنند، حدود ۳ هزار بسته بهداشتی شامل ژل، ماسک و دستکش آماده کرده‌ایم و امیدواریم تعداد بیشتری آماده شود که در حاشیه شهر توزیع می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا کمک‌های معیشتی را آماده کنیم برای اقشاری که دچار مشکل شده‌اند.

وی در پایان با بیان این‌که بیمارستان شهید صدوقی آمادگی پذیرش بیماران را دارد، گفت: در شهرستان‌ها نیز با توجه به اولویت توسعه ویروس این فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم و تا پایان ویروس در کنار مردم هستیم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول