اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل برای همکاری جهانی علیه کرونا

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد طرحی را به مجمع عمومی تحویل داده که در آن خواستار همکاری کشورهای جهان در راستای مبارزه با ویروس کرونا شده است.

طرح روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل برای همکاری جهانی علیه کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه طرحی را به مجمع عمومی سازمان ملل تحویل داد که در آن بر صدور اعلامیه همکاری جهانی جهت مبارزه علیه ویروس کرونا تأکید شده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فدراسیون روسیه در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ طرحی را به مجمع عمومی سازمان ملل تحویل داد تا این مجمع درخصوص مقابله با ویروس کرونا اعلام همبستگی کند».

وی افزود: «این پروژه طبق منشور سازمان ملل در زمینه همکاری کشورها است که در قانون اصول بین‌المللی اعلامیه سازمان ملل در سال ۱۹۷۰ ذکر شده است. این اعلامیه به طور اخص رهبری سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با این همه‌گیری؛ موافقت کشورها درخصوص همکاری با یکدیگر و سازمان بهداشت جهانی به‌منظور توسعه بخشیدن به روش‌هایی که می‌توانند انتشار [ویروس کرونا] را مهار و درمان آن را تضمین کند؛ کمک به آسیب‌پذیرترین کشورها به‌خصوص کشورهای در حال توسعه؛ توقف جنگ تجاری و تحریم‌های یک‌جانبه بدون موافقت شورای امنیت؛ جلوگیری از ایجاد تبعیض میان کشورها، مردم و افراد در برابر همه‌گیری؛ مبارزه با احتکار اقلام ضروری اولیه؛ به رسمیت شناختن این نیاز که تنها اطلاعات موثق و علمی درباره این همه‌گیری منتشر شوند، پیشنهاد می‌کند».

همچنین در این بیانیه آمده است: «فدراسیون روسیه گردآوری نظرات درباره این طرح را آغاز کرده است».

تا کنون نزدیک به ۶۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده است که از این تعداد، بیش از ۲۷ هزار نفر حان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول