اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دانشجوی رشته پزشکی که دکترای هنر شد/ هنرمندان با استعدادی که در ایلام بیکار هستند+ عکس

«زن کرد» لقبی است که استان‌های دیگر به بانوی هنرمند ایلامی داده‌اند، این هنرمند ایلامی که پیشتر ساکن استان ایلام بود به دلیل بی‌مهری و عدم حمایت مسوولین از وی ایلام را ترک کرده و برای کار به دیگر استانها می‌رود، این بانوی ایلامی از رشته پزشکی به هنر آمده تا استعداد خود را شکوفا کند.

دانشجوی رشته پزشکی که دکترای هنر شد/ هنرمندان با استعدادی که در ایلام بیکار هستند+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هنرمند، شهرت و محبوبیت با دوامش را از راه نفوذ اثرش در مردم جامعه کسب می‌کند، شهرتش فقط مربوط به او نیست بلکه مربوط به آینده است و ثبت خاطراتی که در ذهن نسل‌های بعدی حک می‌شود.

از این رو هنرمندانی از جنس لطافت در سطح کشور پرورش و رشد یافته که آثار هنری آنان از سالیان گذشته تا کنون جامعه ثبت است.
 
شهلا شوهان زاده متولد ۱۳۶٠ اهل ایلام از هنرمندان سبک نقاشی سه بعدی، طراحی، مجسمه سازی است که به دلیل عدم حمایت مسوولان ایلام را ترک کرده و کارهای هنری خود را در سایر استانها از جمله اراک، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و... ارائه داده و در این زمینه موفق عمل کرده است.

دانشجوی رشته پزشکی که هنرمند شد!

شوهان زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام از به ثمر نرسیدن آرزوهایش در زادگاهش گله‌مند است و می‌گوید: اکثر کارهای هنری من که توسط اساتید هنر کشور تایید می‌شود توسط برخی افراد که هنوز به درک و لمس هنر به صورت عمقی نرسیده نقد می‌شود، و این امر مهم سبب شد برای همیشه از میدان هنری  ایلام فاصله بگیرم.

وی افزود: بعد از فارغ التحصیل شدن در یکی از رشته‌های پزشکی، به سبب عدم حمایت شغلی و اینکه نتوانستم شغل اداری داشته باشم، صنعت هنر را انتخاب کردم، هنر را ابتدا از نقاشی شروع کردم، و به مرور زمان علاقه‌ام به این رشته بیشتر شد، که با حمایت خانواده، دوستان و اطرافیانم خوشبختانه در این رشته موفق و آثار بیاد ماندنی از خود در استان‌های کشور برجای گذاشته‌ام.

این هنرمند ایلامی تصریح کرد: به واسطه آثار و موفقیت‌هایم در سطح استانهای خراسان رضوی،  جنوبی، اراک و... اسم زن کرد در سایر استان‌های کشور اسطوره هنر شد و خیلی خوشحالم از اسم زن ایلامی به عنوان هنرمند یاد می‌شود. 

دستیابی به مدرک دکترا در رشته هنر

شوهان زاده ادامه داد: با قبول شدن مقطع دکترا در رشته پژوهش هنر، با کمک اساتید برجسته هنر، کار المان سازی و ساخت مجسمه‌های غول پیکر را آغاز کردم که در ابتدای کار، ساخت ۳٠ المان در سال‌های ۹۵_۹۶ به سفارش یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز شد، اولین تجربه کاری را با چهار نفر متخصص جوشکاری آغاز کردم، برای  بالا بردن کیفیت کار، در کنار این کار، هنر جوشکاری و برش ورق‌های فلزی را آموختم.

به گفته این بانوی هنرمند، اولین کارهای هنری من، از سال ۹۲ آغاز و با استقبال در سطح برخی استان‌های کشور توانستم اعتبار هنری خوبی کسب کنم و اولین سفارش کار در ایلام رقم خورد.

بایکوت اقدامات هنری‌ام توسط مسوولین استانی به واسطه نقدها

وی تصریح کرد: کار کردن در ایلام برای من خیلی مهم بود و به خودم افتخار می‌کردم که آثار هنری در زادگاهم ثبت شود، در دیدار با مسوولان حوزه هنری استان از همدلی و همکاری سخن می‌گفتم که هنرمند نیاز به یک مکان ثابت برای ثبت آثار هنری دارد، وقتی شغلی دولتی نیست حداقل زمینه را برای افراد هنرمند فراهم کنید، به دلیل بیان نظرات و صحبت‌هایم، از صنعت هنری من به صورت غلط نقد می‌شد و اگر هم تعریف می‌شد کاملا مصنوعی بود.

این هنرمند ایلامی عنوان کرد: قرار بود ساخت مجسمه و المان شهر ایلام به من واگذار شود که با نقد غیر هنری توسط افراد ناکارآمد متاسفانه به افرادی که دانش آموخته فنی و حرفه‌ای بودند واگذار شد و این موضوع سبب شد ایلام را ترک کنم و از میدان هنری این شهر فاصله بگیرم.

با لطف مسوولین، هنرمندان شاخص ایلامی ییا راننده تاکسی شده‌اند و یا بیکار هستند!

وی گفت: هم اکنون فارغ التحصیلان زیادی در سطح استان هستند که اگر به آنان بها داده شود شاید اثرشان ثبت جهانی شود اما به دلیل عدم حمایت مسوولان استان اکثر این افراد هم اکنون بیکار و برخی نیز به شغل راننده تاکسی روی آورده‌اند و این یعنی سرکوب هنر توسط افراد غیر علمی و بی هنر.

دریافت عنوان پژوهشگر فرهیخته از رهبر انقلاب

شوهان زاده علاوه بر موفقیت در عرصه هنر، اولین مدال طلای استانی دو و میدانی در سال ۷۲ را کسب کرده و چندین سال نیز عضو تیم ملی بوده است،

 به گفته این بانوی ایلامی، دریافت تقدیر نامه از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت ایت الله خامنه‌ای  به عنوان پژوهشگر فرهیخته به یادماندی ترین ثبت آثار و هدیه هنری وی در طول زندگی‌اش است.

انتهای پیام /970821/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول