اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

قهرمانان میدان مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان را بشناسیم/فیلم و عکس

برخلاف اینکه عده ای با عدم درک حساسیت ویروس کرونا بار سفر بستند و میهمان خطه سیستان و بلوچستان شده و به گسترش چرخه آن کمک کردند، افردی هم هستند که با انجام اقداماتی به ظاهر کوچک اما ارزشمند می توان از آنها به عنوان قهرمان های میدان مبارزه با کرونا یاد کرد.

قهرمانان میدان مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان را بشناسیم/فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، این روزها که شیوع ویروس کرونا مقارن شده با تعطیلات نوروز، افراد بی ملاحظه ای به بهانه های واهی بار سفر بستند و به چرخش این ویروس کمک می کنند.

در کنار هجوم آنها برای تفریح و سفر، این روزها شاهد اشک و آه پرستارانی هستیم که همه با هم یک جمله و یک هدف را تقلا می کنند و از میان تمام فیلم ها و سلفی ها و صحبتهایشان این جملات بیشتر برداشت می شود «به کام مرگ نروید و مرگ را به یکدیگر هدیه ندهید»

این قهرمانان جبهه سلامت چند ماه است در بیمارستانهای کرونایی با فشار روحی زیاد فعال هستند تا ما در امان باشیم، اما ما اَمانشان را بریده ایم، کادر پزشکی که در روزهای سخت شیوع کرونا با وجود اینکه در میدان جنگ بودند، برای نترسیدن ما بساط شادی به پا کردند تا ما نگران نشویم این روزها در هر فیلم و عکس اشکهایشان نمایان است، این اشک را چه کسانی بر گونه هایشان جاری کرده بجز بعضی افراد با بی ملاحظه‌گی‌شان، دلتنگی برای خانواده هایشان از یک طرف و اینکه اگر انها بیمار شوند جایگزینی برایشان وجود ندارد و انگار ما یک سرباز رزمی را در جبهه از دست می دهیم از طرف دیگر بر دردناکی موضوع می افزاید.

 

 

هنوز هم دیر نشده باید سربازان خط مقدم خود را حفظ کنیم با ابزاری که در دست خودمان است با در خانه ماندن که آن هم برای سلامت جان خودمان است، با رعایت بهداشت فردی برای در امان ماندن از شر ویروس و بستری نشدن در بیمارستان‌ها.

و اما شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان قهرمانان زیادی را به جامعه نشان داد

لابه‌لای این همه فکر و خیال و اخبار بد، مردان و زنانی هستند که با از خود گذشتگی به دیگران حس خوب هدیه می‌دهند.

زوج  بلوچ ایرانشهری تمامی هزینه های ازدواج شان را صرف خرید ماسک و دستکش برای پرسنل بیمارستانی کردند.

 

تعویق مراسم ازدواج دو مدافع سلامت در سیستان

تکنیسین فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل و همسرش که پرستار بیمارستان تنفسی سینا است بخاطر کرونا ویروس مراسم ازدواج خود را به تعویق انداخته و هر دو به عنوان مدافعان سلامت در حال خدمت در جبهه سلامت سیستان هستند.

 

قهرمانان دیگر برخی از مالکان و صاحبان مغازه‌ها و پاساژها در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان هستند که از سود خود صرف نظر کردند تا چرخه شیوع کرونا کمتر شود و تعداد خانواده هایی که غصه کرایه مغازه و خانه را میخورند کمتر باشد. شرح ماجرا را در لینک‌های زیر بخوانید.

مدیر پاساژ تجاری ایلیا در زاهدان کرایه 33 مغازه را بخشید

بخشش کرایه ۸۰ مغازه در چابهار

مالک یک مجتمع تجاری در زاهدان کرایه 396 مغازه را بخشید

 

فعالیت‌های موثر نیروهای مسلح در پاکسازی و ضدعفونی سطح شهرها

قهرمانان بعدی میدان مقابله با کرونا نیروهای مسلح هستند که با درک حساسیت جنگ بیولوژیک تمامی ادوات و خودروهای حتی رزمی سبک و سنگین را برای ضدعفونی سطح شهرها به کار گرفته روزانه به طور مستمر اقدامات لازم را انجام می دهند، بسیج، سپاه، ارتش و ناجا و همه و همه درکنار هم ید واحد در کارزار جنگ با کرونا فعالند.

 

 

 

 

قهرمان بعدی کارزار مقابله با کرونا مردم و کسبه فهمیم و آگاه شهرستان دلگان هستند که ضمن تعطیل کردن کسب و کار خود در خانه ماندند تا چرخه کرونا کوتاه شود، در این مسیر حتی میثاق نامه امضا کردند.

 

 

فرماندار دلگان قهرمان دیگر همیشه صحنه

قهرمان بعدی میدان مقابله با ویروس کرونا مجتبی شجاعی فرماندار دلگان است که با تصمیم ها و مصوبات محکم و تاکید بر اجرایشان، تولید محتوا، تهیه فیلم و عکس از فعالیت ها و استفاده از ظرفیت ورزشکاران و بازیگران کشوری و محلی، مردم خود را برای ماندن در خانه تشویق کرد به طوریکه حتی یک بیمار کرونایی اکنون در این شهرستان وجود ندارد.

 

 

حتی یک داماد هم در این ایام در شهرستان دلگان دستگیر و مراسم عروسی لغو شد تا نشان دهد خط و نشان ها شوخی نیست.

نظیر این اقدامات و برنامه‌های خلاقانه اگر در منطقه سیستان اجرایی می شد قطعا امروز شاهد آن نبودیم که 120 هزار میهمان سیستانی از سایر نقاط در منطقه باشد و حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اعلام کند «نگران افزایش شیوع کرونا در منطقه سیستان هستیم»

اگرچه که گفته شده است 25 خودروی غیربومی اخیرا توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند اما این حجم مسافر در سیستان توقیف خودروهای بیشتری را طلب می کند که امیدواریم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد برش بیشتری از سوی فرمانداران و مسؤولان منطقه سیستان باشیم.

 

و اما قهرمانان کوچک با اراده ای قوی

کم لطفی است اگر از قهرمانان کوچک یاد نکنیم که در این شرایط در خانه ماندن درس و مشق را فراموش نکردند و حتی با آموزش از راه دور حواسشان به درس و کتاب است.

 

در میدان مبارزه با ویروس کرونا بین امام جمعه و مسؤول و دانشجو فرقی نیست

در کنار جهادی‌های همیشه در میدان، طلاب و روحانیون هم در صحنه حاضر شده اند و شب ها برای ضدعفونی شهرشان تلاش می کنند، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه مصلی المهدی زابل از جمله آنها هستند که به همراه حجت الاسلام کیخا امام جمعه زابل مکان‌ها و خیابان‌‌های شلوغ و پرتردد شهر زابل را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

 

قهرمان بعدی میدان نبرد با کرونا مسعود شایان کارشناس بهداشت محیط است که به گفته همکارانش به صورت داوطلبانه نظارت بر تدفین بهداشتی متوفیان کرونا در شهرستان زاهدان را بر عهده داشته و از آنجا که با مسئولیت شناسی مثال زدنی این فعالیت مهم را انجام می دهد می توان از وی به عنوان قهرمان بهداشت محیط یاد کرد.

 

معرفی قهرمانان میدان مبارزه با کرونا در خبرگزاری فارس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول