اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فعالیت 700 کانون بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا/پیش‌بینی پایان کرونا تا اواخر اردیبهشت

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از فعالیت 700 کانون تخصصی بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا خبر دادو گفت: فکر می‌کنم تا اواخر فروردین یا در نهایت اواخر اردیبهشت ویروس کرونا در کشور از بین برود.

فعالیت 700 کانون بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا/پیش‌بینی پایان کرونا تا اواخر اردیبهشت

ابراهیم متولیان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «فعالیت اعضای بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا در کشور»، اظهار داشت: تمام 700 کانون شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی فعال هستند؛ به طوری که  در شبانه روز و حتی اگر نیمه شب در نقطه‌ای مشکلی پیش آید، ما پزشک آماده ارائه خدمات داریم.

وی ادامه داد: اکنون رشته‌های بیهوشی، عفونی و ریه در صدر ارائه خدمات هستند؛ چراکه باید بیماران بدحال ICU را پوشش بدهند؛ ضمن اینکه کارشناسان خود را نیز با آزمایش‌های کوتاه مدت آمده می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: الحمدالله تقریبا زنجیره انتقال ویروس کرونا در حال کنترل شدن است، اما بیماران بدحال در بیمارستان هستند که باید در بخش ICU تحت مراقبت قرار گیرند.

متولیان درباره تعداد متخصصان و پزشکان بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی مقابله با کرونا، گفت: بیش از 670 متخصص را تاکنون ما جابجا کردیم؛ یعنی به این صورت که اگر شیفت یک متخصص در تهران تمام شد ما بلافاصله وی را به استان‌های دیگر فرستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود 2830 نفر پزشک عمومی به کادر درمان کمک کرده‌اند، افزود: کادر درمانی مجموعه بسیج جامعه پزشکی یا در داخل مجموعه وزارت بهداشت، تأمین اجتماعی و یا نیروهای مسلح قرار دارند؛ به عبارتی این افراد در مراکز درمانی نیز در خصوص بیماری کرونا فعالیت دارند و از وقت آزاد این متخصصان نیز استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره «مشارکت بسیج جامعه پزشکی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا» ، ابراز داشت:کار اصلی  تمام آموزش و شیوه نامه اینکه چگونه با وزارت بهداشت هماهنگ شوند بر عهده  بسیج  جامعه پزشکی است؛ یعنی ما یا در حوزها و نواحی خود تفکیک و جداسازی افراد مبتلا به کرونا را انجام می‌دهیم یا توسط ما در خانه بهداشت‌ها این کار انجام می‌شود.

متولیان تصریح کرد: همه نیروهای بسیج  فقط پزشک و پرستار نیستند، بلکه برای نمونه نیرویی است که عضو بسیج بوده اما یک نیروی متخصص فنی است. ما به این فرد آموزش داده‌ایم که چگونه بیماران علامت دار را به کلینیک تخصصی بفرستد؛ یعنی  بسیج جامعه پزشکی بدنه آموزشی و شیوه نامه بیمار‌یابی را هدایت می‌کند؛ البته این کار با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی درباره فعالیت بسیج جامعه پزشکی در روستاها، خاطر نشان کرد: 17 هزار و 500 خانه بهداشت در کشور داریم که نیروهای بسیج نیز در کنار بهورزان در خانه‌های بهداشت قرار گرفته‌اند و خانه به خانه بیماران را هدایت می‌کنند؛ البته ما در روستاها بیمار بد حال نداریم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره «پیش‌بینی زمان از بین رفتن ویروس کرونا در ایران»، بیان داشت: این ویروس در حال ضعیف شدن است و در بدترین حالت این ویروس در ایران با توجه به وضعیتی که داریم، از زمان شیوع تا پایان آن مدت 100 روز به اتمام  می‌رسد.

متولیان با تأکید بر اینکه هرچه تلاش کنیم زنجیره انتقال کاهش پیدا کند مدت کمتری ویروس کرونا خواهد بود، متذکر شد: فکر می‌کنم تا اواخر فروردین یا در نهایت اواخر اردیبهشت ویروس کرونا در کشور از بین برود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول