اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سایه شوم کرونا بالای سر روستاییان

غربالگری روستاهای استان قم از اسفندماه 98 آغاز شده و جهادگران مراکز بهداشت در روزهای تعطیل نوروز 99 به جای حضور در کنار خانواده‌، برای شناسایی بیماران در روستاها در تکاپو هستند تا با جلوگیری از شیوع بیماری، شکست کرونا را رقم بزنند هر چند این شکست بدون مشارکت مردم شدنی نیست.

سایه شوم کرونا بالای سر روستاییان

خبرگزاری فارس -یاسر ولیا بیدگلی: این روزها دلمان برای هم تنگ می‌شود اما دیگر دیدن همدیگر خوشحالمان نمی‌کند و هر آن اضطرابی به دلمان می‌افتد که نکند او هم مثل بسیاری به کرونا مبتلا باشد اما علائمی نداشته باشد

با شروع ویروس کرونا در شهر قم همچنان غوغایی به پا شد که دیگر رمقی برای میزبانی از عید نگذاشته است باید از این ایام کتابی بنویسیم تا در تاریخ ثبت شود و آیندگان بدانند از طاعون‌ها و وباها خطرناک‌تر هم در جهان وجود دارد و زمانی بوده که پدرها و مادرها حسرت دیدن فرزندانشان را به دل داشته و شاید جای بوسه‌ای نیز روی گونه بچه‌ها خالی و چقدر لذت‌بخش که این شیرینی‌ها حالا برایمان حسرت شده است.

در این بحبوحه کرونایی شهر کریمه اهل بیت(س) چراغش کورسو شده است اما برخی مردم همچنان آن را نپذیرفته‌اند و گویا هنوز با وجود هشدارهای جدی را جدی نگرفته‌اند.

گام را فراتر می‌نهیم و از مرکز استان خارج می‌شویم به فاصله  50کیلومتری از قم می‌رویم جایی که گاهی به دلیل بُعد زیاد مسافتش بیماری در آن کمرنگ‌تر است روستایی به نام مشک‌آباد از توابع بخش قمرود استان قم.

 

30 درصد جمعیت استان قم غربالگری شده‌اند

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: برای غربالگری استان قم کار را از اواخر اسفند آغاز و استان را به پنج قسمت تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا در هر قسمت نزدیک به 13 نیروی ستادی با محوریت مراکز بهداشت غربالگری را دنبال کنند.

جواد باقریان تصریح کرد: کار به صورت جهادی و با سرعت قابل توجه آغاز شد و خوشبختانه خروجی کار نشان می‌دهد که به دستاوردهای مطلوبی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با بیش از جمعیت 30 درصد استان قم توسط کارشناسان بهداشت ارتباط برقرار کرده و توانستیم اطلاعات آن‌ها را در سامانه سلامت ثبت کنیم.

 

کاهش جمعیت بیماران در سال جدید

محمد آریافر پزشک طرحی روستای قمرود نیز با اشاره به وضعیت بیماران این روستا گفت: اکنون شاهد کاهش بیمارهای دارای علائم کرونا هستیم،

وی از ارتباط تلفنی بهورزها با روستاییان یاد کرد و گفت: بیش از 70 درصد اهالی روستا مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و وضعیت افرادی که علائم خاصی داشته‌اند نیز درحال بررسی است.

 

هنوز کرونا به مشک‌آباد نرسیده است

هدی حمدانی بهورز خانه بهداشت روستای مشک آباد با بیان اینکه در سال جدید از یکم فرودین در خانه بهداشت حضور یافته و درحال تلاش بوده‌ایم، تصریح کرد: این روستا بیش از 210 نفر جمعیت دارد که روند غربالگری این افراد با استفاده از ارتباط تلفنی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در روستای مشک‌آباد هیچ موردی مشکوک به کرونا نداشته‌ایم، عنوان کرد: امیدواریم مردم با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی به ویژه مسافرت نرفتن و دید و بازدید نکردن از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

امید، همچنان در دل‌ها باقی‌ست و پرستاران و کادر درمانی منتظرند تا زودتر با شکست کرونا به دیدار نزدیکان و عزیزان خود بروند اما اگر حتی بخشی از مردم هم به توصیه‌ها توجه نکنند معلوم نیست چه زمانی شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

انتهای پیام/78023*/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول