اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فرهنگ امام حسین (ع) شکست‌ناپذیر است‌/حضور کادر درمانی نمونه بارز فرهنگ حسینی

امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به مهم‌ترین عامل در ماندگاری فرهنگ امام حسین در جامعه اسلامی گفت: پرستاران و کادر درمانی کشور نمونه بارز توجه به فرهنگ حسینی در جامعه هستند که با شیوع کرونا به طور سبانه روزی به مردم خود خدمت می‌کنند.

فرهنگ امام حسین (ع) شکست‌ناپذیر است‌/حضور کادر درمانی نمونه بارز فرهنگ حسینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با بیان اینکه در این شرایط کرونایی جامعه باید به فرهنگ امام حسین(ع) توجه کند، اظهار کرد: امام حسین (ع) درس‌های بسیاری برای بشریت دارند اما باید ببینیم در این شرایط کشور چه چیزی از فرهنگ حسینی و ابعاد زندگی این امام بزرگوار مورد نیاز جامعه است و به مردم آرامش روحی تزریق می‌کند تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سیره اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص تقویت ایمان در جامعه گفت: بسیاری در این قضایا به بن‌بست رسیده و ضعف اعتقادی پیدا کردند اما اگر به سیره امام حسین (ع) توجه کنند اعتقادات افراد دو برابر می‌شود.

امام‌جمعه لاهیجان فرهنگ شیعه را فرهنگی شکست‌ناپذیر معرفی کرد و افزود: فرهنگ شیعه به دلایلی مانند داشتن فرهنگ انتظار، اعتقاد به ولی‌فقیه و پیروی از فرهنگ امام حسین (ع) شکست‌ناپذیر است‌.

سلیمانی با اذعان به اینکه قدرت‌های جهانی همواره سعی داشتند تا شیعه را در جهان اسلام بد جلوه دهند، تصریح کرد: استکبار در طول تاریخ همواره از فرهنگ شیعه و امام حسین (ع) ترس داشته و به دنبال نابودی این فرهنگ در جامعه بوده است اما با پیروزی جمهوری اسلامی و محور مقاومت فرهنگ شیعه در بین آحاد مردم در کشورهای اسلامی به فرهنگی صلح‌طلب مشهور شد.

وی با اشاره به دلایل فناناپذیر بودن فرهنگ شیعه بیان کرد: در جامعه اسلامی خدمات مختلفی مانند خدمات درمانی، اجتماعی، فرهنگی و اطلاعات باید به‌طور مساوی در بین مسلمانان تقسیم شود و تنها راه انجام این کار که منجر به بقای فرهنگ امام حسین(ع) و شیعه شده توجه به محرومین جامعه است.

امام‌جمعه لاهیجان مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) از قیام خود را برقراری عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: نباید در جامعه موقعیت سیاسی و اجتماعی باعث از بین رفتن عدالت اجتماعی در جامعه شود زیرا امام حسین (ع) همواره در مواقع مختلف در برابر ظلم و اختلاف طبقاتی در بین جامعه اسلامی ایستاده و به محرومین نگاه ویژه‌ای داشته است.

سلیمانی با بیان اینکه اگر مردم به فرهنگ امام حسین(ع) توجه کنند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود، افزود: در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا است عده‌ای از محرومین محروم‌تر شده و عده‌ای از افراد متأسفانه بسیاری از اقلام را احتکار کردند لذا اگر سعی داریم فرهنگ امام حسین(ع) را در جامعه پیاده کنیم دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

وی تنها راه حفظ و ماندگاری فرهنگ شیعه و امام حسین (ع) را خدمت به محرومین دانست و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر بارها فرمودند که ای مالک نگاهت به محرومین را کاهش نده تا مبادا در جامعه اسلامی محروم، محروم‌تر بشود به همین دلیل اگر مردم خودشان و در حد توان خود به یکدیگر خدمت کنند فرهنگ شیعه ماندگار خواهد بود.

امام‌جمعه لاهیجان با اذعان به اینکه پرستاران و کادر درمانی کشور نمونه بارز توجه به فرهنگ حسینی در جامعه هستند، گفت: عده‌ای تصور داشتند که فرهنگ شیعه و امام حسین(ع) در جامعه رو به پایان است اما با شیوع کرونا پرستاران و کادر درمانی کشور به‌طور شبانه‌روزی به هم‌وطنان خود خدمت کرده و حتی گروه‌های جهادی بسیاری به کمک پرستاران رفتند تا کرونا را شکست دهند.

سلیمانی با اشاره به درس‌های امام حسین (ع) به مسلمانان تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سیره عملی خود درس‌های بسیار زیادی به مسلمانان دادند، یاری به نیازمندان، توزیع عادلانه ثروت، کمک محرومین، کمک به بدهکاران بی‌بضاعت، بخشش اموال به محرومین و حفظ آبروی افراد از مهم‌ترین سیره‌های عملی این امام رئوف به جوامع اسلامی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با درخواست از دولت در خصوص توجه به محرومین بیان کرد: مهم‌ترین درخواست امام حسین (ع) از حاکمان و مسلمانان نگاه ویژه و توجه به محرومین است به همین دلیل از دولت و بانک‌ها می‌خواهم علیرغم اینکه بسته‌های معینی و حمایتی خوبی اعطاشده است اما این حمایت‌ها کافی نبوده و باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول