اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی توسط جهادگران پلدختری/ نیازمند حمایت سازمان‌ها هستیم

گروه‌های جهادی در پلدختر معتقدند ماهیت بسیج و بسیجی عشق و علاقه است، از کسی توقع ندارند و در آنچه که احساس می‌کنند، اعتقاد و وظیفه‌ی آنها بوده، ورود پیدا می‌کنند، با این وجود نیازمند حمایت و همکاری سازمان‌ها هستند.

توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی توسط جهادگران پلدختری/ نیازمند حمایت سازمان‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، از همان روزهای نخست، فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس و همچنین قطع زنجیره انتقال آن شروع شد و این روزها نیز همچنان این اقدامات ادامه دارد.

ماهیت بسیج و بسیجی عشق و علاقه است و از کسی توقع ندارند و در آنچه که احساس می‌کنند اعتقاد و وظیفه‌ی آنهاست، ورود پیدا می‌کنند.

 

ضدعفونی مستمر شهر و روستاهای پلدختر

مسؤول هیئت جوانان ثارالله پلدختر در این خصوص بیان داشت: با تلفیق 8 گروه جهادی، هیئتی و مردمی شامل 50 نیروی فعال، در حوزه مدافعان سلامت ورود پیدا کردیم.

فضل الله بابایی افزود: بعد از سیل فروردین ماه به این نتیجه رسیدیم به صورت قرارگاهی فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت کار مجموعه فرهنگی است، افزود: علاوه بر آن خدماتی مانند تهیه جهیزیه عروس، مفروش کردن منزل مردم و کمک‌های معیشتی زمان وقوع سیل انجام گرفت.

مسؤول هیئت جوانان ثارالله پلدختر تصریح کرد: از زمان مطرح شدن موضوع کرونا در استان نیز با کمک خیرین، توانستیم مواد ضدعفونی کننده را به دست مردم دهیاران و شهرداری رساندیم.

بابایی ادامه داد: قرارگاه صاحب الامر نیز مواد ضدعفونی‌کننده برای سطح شهر را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد و خیران نیز محلول ضدعفونی کننده دست در اختیار ما قرار داد.

 

کمک 15 میلیون تومانی خیران خیران برای گندزدایی پلدختر

وی با اشاره به کمک 15 میلیون تومانی خیران، اظهار داشت: بخشی از این مبلغ صرف خرید مواد غذایی برای خانواده‌های دارای افراد مبتلا به کرونا شد.

مسؤول هیئت جوانان ثارالله پلدختر بیان داشت: تاکنون 500 لیتر محلول ضدعفونی کننده پایه الکل‌ توزیع شد و طی روزهای آینده 200 لیتر الکل که دانشکده‌ علوم‌پزشکی خریداری شده را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

بابایی با بیان اینکه در مناطق ضعیف و حاشیه شهر و روستاهای بدون دهیار کمک‌رسانی کردیم، گفت: در سطح شهر، شهرداری و عوامل بسیج مناطق پر تردد و شلوغ را پوشش می‌دهد، به همین دلیل با مناطق محروم و حاشیه نشین را پیگیری می‌کنیم.

خیران زیادی با ما همکاری می کرد اما پس از سیل به دلایل مختلفی مانند از بین رفتن سرمایه آنها تعداد خیرین ما کاسته شد از لحاظ اداری نیز ادارات همکاری چندانی با گروهای جهادی داشتند.

 

کمبود ماسک و دستکش در پلدختر/ نیازمند حمایت و همکاری سازمان‌ها هستیم

مسؤول موکب شهید شکارچی پلدختر نیز با اشاره به انجام عملیات گندزدایی این شهرستان، گفت:
این موکب با گروهی 20 نفر در زمینه گندزدایی و ضدعفونی‌کردن خیابان‌ها، معابر و منازل را از همان ابتدای اعلام وجود ویروس کرونا در ایران به صورت تمام وقت آغاز کردیم و سطح شهر را یک بار ضدعفونی کردیم.

احسان بابایی بیان داشت: منطقه غرب شهر پلدختر و چند روستای محروم به ویژه روستای سراب حمام که روستای مهاجرپذیری است را ضدعفونی و گند زدایی کردیم.

وی با بیان اینکه کمبود ماسک و دستکش در پلدختر وجود دارد، افزود: مردم با توجه به وقوع سیل فروردین ماه دارای وضع معیشتی مناسبی نیستند.

مسؤول موکب شهید شکارچی پلدختر ادامه داد: با کمک خیرین برای 90 خانوار بسته معیشتی برای شب عید تهیه و توزیع کردیم و به خانوارهای کم بضاعت اهدا شد.

بابایی با تأکید بر اینکه نیازمند حمایت و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی هستیم، افزود: با تحقق این مهم، از ظرفیت نیروهای جهادی نهایت استفاده را خواهیم داشت.

 

امکانات بهداشتی پلدختر پایین است

مسؤول گروه جهادی جوانان پلدختر نیز با بیان اینکه این گروه جهادی هر زمان که به وجود آنها نیاز بود فعالیت داشته است، افزود: جهادگران پدختری در زمان وقوع سیل و زمین‌لرزه، علاوه بر کمک‌های فیزیکی، در مباحث فرهنگی و اجتماعی شهرستان فعال هستند.

مصطفی مومنی‌، امکانات شهرستان پلدختر را پایین خواند و افزود: در صورت حمایت، نیروی انسانی گروه‌های جهادی پای کار هستند و مانند موضوع سیل، به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این گروه جهادی 50 نفره با توجه به امکانات کمی که داشتند گندزدایی و ضدعفونی کردن محله را انجام دادند.

مسؤول گروه جهادی جوانان پلدختر با بیان اینکه متاسفانه قرارگاه عملیاتی واحد وجود ندارد و گروه‌ها آتش به اختیار فعالیت می کنند، گفت: نیاز است یک مجموعه قرارگاه ایجاد شود تا با فرهنگ‌سازی در زمینه کرونا، دیدگاه مردم و ساختار ذهنی آنها را نسبت به این موضوع تغییر دهد تا در شکست کرونا موثر باشد.

مومنی تصریح کرد: کارهای عملیاتی توسط هلال احمر و دیگر ارگان‌های مربوطه انجام می‌شود، پس نیازمند کار فرهنگی هستیم، چرا که اصل کار و مبارزه با کرونا انجام فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی در بین مردم است.

وی اظهار داشت: اگر امکانات دستگاه‌ها به دست گروه‌های جهادی و افراد بسیجی داده شود، می‌توانند نهایت استفاده را از امکانات بالقوه‌ای که وجود دارد انجام دهند، در حالی که استفاده چندانی از آنها نمی‌شود بتوانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول