اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«کرونا» در «سرگذر»...!

با وجود همکاری صنوف مختلف برای سپری کردن روزهای کرونایی، بازار سرگذر و سبزه میدان که محل عرضه میوه و تره‌بار بوده و اغلب با تجمع مردم نیز مواجه هست هنوز باز است، مکانی که می‌تواند یکی از بسترهای مستعد شیوع هرچه بیشتر بیماری باشد.

«کرونا» در «سرگذر»...!

خبرگزاری فارس- همدان؛ این روزهای کرونایی اقشار مختلف به ویژه کادر درمانی در کشور مشغول مجاهدت و ایثار هستند، مردان و زنانی که بی‌هیچ چشمداشتی دل در گرو سلامت مردم دارند و در این راه از جان خود نیز گذشته‌اند.

در این میان خواسته کادر درمان خانه‌نشینی است و قطع ارتباطات تا بالاخره این بیماری منحوس زدوده شود و از میان برود.

در کنار ایثار پزشکان و پرستاران هر فردی هر آنچه در توان دارد به میدان آورده تا هر چه سریعتر زنجیره انتقال این بیماری قطع شود و بار دیگر با همدلی و همیاری همه مردم کرونا را شکست دهیم و در این مسیر پیروز شویم.

در این میان، اصناف، کسبه و بازاریان که در طول تاریخ نقش ارزنده‌ای در تمام وقایع مهم کشور داشتند نیز دل در گرو سلامت مردم نهاده و محل کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند.

بدون تردید تداوم تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور و در خانه‌ ماندن بازاریان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به مسائل اقتصادی اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر محسوب می‌شود.

از طرفی تعدادی دیگر از فعالان بازار در این شرایط بحرانی در راستای تأمین مایحتاج و ارزاق عمومی مردم تلاش کرده و در عرضه کالاهای ضروری نکات بهداشتی و موارد ضدعفونی را رعایت می‌کنند.

با وجود همکاری و همیاری از سوی صنوف مختلف برای سپری کردن این ایام بازار سرگذر و سبزه‌میدان که محل عرضه میوه و تره‌بار است و اغلب با تجمع بالای مردم نیز مواجه بوده همچنان باز  و یکی از بسترهای مستعد برای شیوع هرچه بیشتر بیماری به شمار می‌رود.

برای گذر از این بحران و جلوگیری از ابتلا مجامع و تجمعات حتی تجمعات مذهبی تعطیل شده است، بنابراین به نظر می‌رسد برای جلوگیری از انتشار این ویروس و درگیری افراد بیشتر باید از هر نوع تجمعی پرهیز شود.

برای عرضه میوه و سبزیجات فروشگاه‌های در هر محله وجود دارد که مردم می‌توانند بدون تجمع خرید خود را در محلی نزدیک منازل خود انجام دهند، این اتفاق علاوه بر تامین مایحتاج مردم باعث می‌شود کمتر به رینگ اول شهر و بازار سراریز شوند.

ناگفته نماند خرید اینترنتی نیز راهکاری مناسب در این وضعیت به شمار می‌رود، به ویژه اینکه اخیرا فروشگاه‌های عرضه میوه و سبزیجات به صورت مجازی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند تمام اقلام مورد نیاز خود را به صورت دستچین و با قیمتی مناسب تهیه کنند.

البته تجربه ثابت کرده، بازاریان خوب همدان با وجود تمام مشکلات اقتصادی تابع قوانین هستند و اگر تصمیم بر تعطیلی بازار میوه و تره بار باشد بدون درنگ تمکین کرده و فروشگاه خود را تعطیل می‌کنند.

به نظر می‌رسد باید مسوولان در ستاد مقابله با کرونا تصمیمات همه‌جانبه اخذ کنند تا هر چه سریعتر از این بحران رهایی یابیم.

بدون تردید یک تا دو هفته خانه ماندن و رهایی از این بیماری منحوس هزاران بار برتر از این است که این شرایط را تا چند ماه ادامه داشته باشد و «کژدار و مریز» رفتار کنیم.

ممکن است بازاریان این استدلال را داشته باشند که بالاخره باید خرج زندگی خود را دربیاورند، اما دو هفته خانه ماندن به چند ماه استرس و از دست دادن عزیزان و خستگی کادر درمان نمی‌ارزد؟

صاحبنظران می‌گویند با دو هفته خانه ماندن این بیماری ریشه‌کن می‌شود بنابراین مسؤولان باید تعطیلی مراکز پرجمعیت و نظارت بر قیمت کالاها شرایط را به بهترین شکل ممکن برای پایان دادن  هرچه زودتر این بیماری فراهم کنند.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول