اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

23 خدمت شرکت برق کردستان آنلاین شد/هدف‌گذاری برای ارائه تمام خدمات به صورت الکترونیک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از امروز 23 خدمت شرکت برق به صورت آنلاین به مشترکین ارائه می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی برای دریافت خدمات نیست.

23 خدمت شرکت برق کردستان آنلاین شد/هدف‌گذاری برای ارائه تمام خدمات به صورت الکترونیک

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به خدمات‌رسانی این شرکت به بیش از ۶۶۱ هزار مشترک در کردستان، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که شرکت برق استان طی سال گذشته به آن ورود پیدا کرد حذف قبض کاغذی و جایگزین کردن قبض سبز بود.

وی تصریح کرد: قبض کاغذی یکی از منابع آلودگی و انتقال ویروس کرونا در شرایط کنونی است که با صدور قبض سبز عملا این عامل آلودگی را حذف کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به محض شیوع این ویروس، مراجعه حضوری برای ثبت میزان برق مصرفی مشترکان را با جایگزین کردن روش‌های دیگری قطع کردیم.

لهونیان با بیان اینکه برای برآورد میزان مصرف به سوابق قبلی مشترکین مراجعه و بر این اساس عمل می‌کنیم، عنوان کرد: میزان مصرف و میانگین مصرف متعارفی که طی سال‌های گذشته داشته‌اند به عنوان میزان مصرف مشترکین محسوب می‌شود.

لهونیان تصریح کرد: با این روش به صورت علل حساب مبلغ مصرف مشترکین برآورد و بعد از اردیبهشت و رد شدن از این بحران میزان واقعی مصرف برآورد و در صورت کم و یا زیاد بودن برآورد صورت گرفته برای مشترکین محاسبه خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از قرائت واقعی اگر در دوره‌ای مبلغ زیاد و یا کمی گرفته باشیم در فیش نهایی برای مشترکین اعمال می‌شود و با این رویه عملا مراجعه حضوری را حذف کرده‌ایم.

وی گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌هایی که آی‌تی فراهم کرده از سال گذشته در صنعت برق کشور و به تبع آن در استان به صورت جدی دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق کردستان کاهش هزینه‌ها، ارتقای مکانیزم کار و ارتقای کیفیت خدمات را از مهم‌ترین دلایل گرایش به سمت خدمات الکترونیک در شرکت برق عنوان کرد و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا موجب شد توجه به این بخش و حوزه بیش از گذشته انجام گیرد و کار را سرعت ببخشیم.

وی عنوان کرد: از امروز با هدف ارتقاء خدمات دهی به مردم و مشترکین استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری موجود در جامعه و با توجه به شرایط کنونی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا و همچنین به منظور کاهش سفرهای غیر ضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر، شرکت توزیع برق کردستان تعداد ۲۳ خدمت خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس دیگر نیازی به مراجعه حضوری مشترکین و شهروندان برای دریافت خدمات نیست و با تلاش و پیگیری های صورت گرفت ارائه این خدمات در بستر اینترنت قابل انجام است.

لهونیان گفت: مشترکین و متقاضیان خدمت با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق کردستان به آدرس www.kurdelectric.ir  قسمت« میز خدمت الکترونیکی» ۲۳ خدمت مورد نیاز خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدیریت‌های برق شهرستان‌های تابعه و یا حتی دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند.

وی اذعان داشت: تسویه حساب، تغییر تعرفه یا گزینه تعرفه انشعاب آمپری، صدور قبض المثنی، مشاهده سوابق مصارف و صورت حساب، مشاهده سوابق پرداخت، درخواست انصراف قبل از برقراری انشعاب، تسویه بدهی، درخواست تغییر مکان داخلی لوازم اندازه‌گیری انشعاب، درخواست نصب مجدد انشعاب، درخواست جمع آوری موقت انشعاب، درخواست اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام، درخواست تغییر نام، درخواست آزمایش کنتور، درخواست اصلاح سرویس انشعاب، درخواست قطع موقت انشعاب، درخواست وصل مجدد انشعاب، درخواست کاهش آمپراژ، درخواست انشعاب آمپری، درخواست تفکیک یا ادغام انشعاب، درخواست نصب مولد خورشیدی، دریافت صورتحساب مولد خورشیدی، درخواست گزارش انرژی تحویلی مولد خورشیدی است.

وی گفت: برنامه ما ارائه تمام خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان اسمال تنها دو خدمت ما نیاز به حضور فیزیکی مردم خواهد بود و در صورت تامین اعتبار و منابع مورد نیاز و تکنولوژی لازم قرائت کنتورها از راه دور انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: با هدف‌گذاری انجام گرفته تا پایان سال 99 با ارائه 80 تا 100 خدمت به صورت الکترونیکی تمام خدمات شرکت برق کردستان الکترونیکی خواهد شد.

لهونیان تصریح کرد: امیدواریم در بحث استفاده بهینه از ظرفیت‌های ای‌تی جزء شرکت‌های پیشرو در سطح کشور باشیم و زمینه ارتقای کمی و کیفی خدمات را فراهم کنیم.

وی در پایان از مردم خواست به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت خود و کارکنان شرکت برق از مراجعات حضور برای دریافت خدمات خودداری کنند، و گفت: حفظ سلامت مردم و شهروندان امروز از هر موضوعی مهم‌تر است امروز حفظ سلامت نیروهای متخصص این مجموعه که مهم‌ترین اصل در ارائه خدمات به مردم هستند امری ضروری است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول