اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ورود سامانه بارشی از اواخر امشب به خراسان‌جنوبی/ بارش‌های شدید در راه است

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: مناطق مختلف استان از اواخر امشب با توجه به ورود سامانه بارشی پرقدرت شاهد بارش برف و باران خواهد بود.

ورود سامانه بارشی از اواخر امشب به خراسان‌جنوبی/ بارش‌های شدید در راه است

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از ورود سامانه بارشی از اواخر امشب به استان خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امشب پدیده قالب در اکثر نقاط استان وزش باد شدید و خیلی شدید، گرد و خاک همراه با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و مه است.

وی بیان داشت: با فعالیت این سامانه بارشی در استان، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی‌شدن برخی مسیل‌ها، خطر برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و خسارت به سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه‌ها در اثر وزش باد شدید محتمل خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه میزان بارش در این سامانه از دهم تا دوازدهم فروردین‌ماه حدود ۲۰ تا۵۰ میلی‌متر است، تصریح کرد: برای فردا در شهرستان‌های قاین، سرایان، فردوس و نقاطی از بخش مرکزی بیرجند حداکثر30 تا 35 میلی‌متر و  دیگر مناطق حداکثر 15 تا20 میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

نخعی اضافه کرد: برای روز دوشنبه در مناطق شمالی و شهرستان‌های سرایان و فردوس حداکثر 35 تا45 میلی‌متربارندگی و در شهرستان‌های قاین، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، بخش مرکزی بیرجند و خوسف حداکثر 25 تا 30 میلی‌متر و در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه حداکثر 15 تا 20 میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه این سامانه اواخر وقت روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین‌ماه از استان خارج می‌شود، عنوان کرد: شهروندان در مدت فعالیت این سامانه از سفر‌های غیرضرور، قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول