اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در برازیلیا/تأکید بر گسترش روابط ایران و برزیل

قائم مقام وزیر خارجه برزیل در گفتگو با سفیر جدید ایران، بر آمادگی این کشور برای توسعه مناسبات با تهران در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در برازیلیا/تأکید بر گسترش روابط ایران و برزیل

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برزیل رونوشت استوارنامه خور را تسلیم «اوتاویو براندلی» قائم مقام وزیر خارجه برزیل کرد.
قائم مقام وزیر خارجه برزیل در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و اینکه ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در پایتخت جدید برزیل در سال ۱۹۶۰ تاسیس کرد، اظهار داشت: زمینه‌های زیادی برای توسعه و‌ گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه بین دو کشور وجود دارد که نیازمند همکاری نزدیک طرفین است و برزیل برای تحقق این امر آمادگی دارد.
 وی همچنین اظهار داشت:  بحران ناشی از ویروس کرونا نشان داد که همیشه مشکلات فراگیری در جهان وجود دارند که نیازمند همکاری کشورها با یکدیگر برای مهار آن است. 
سفیر جدید ایران نیز با اشاره به اهمیت برزیل به عنوان بزرگترین اقتصاد منطقه آمریکای لاتین و یکی از قدرت‌های اقتصادی نوظهور در عرصه جهانی و عضو گروه بریکس، بر عزم تهران برای توسعه و‌گسترش روابط با برازیلیا تاکید کرد. 
حسین قریبی با اشاره به مواضع اصولی و مشترک دو کشور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی، روابط بین دو ملت در بیش از یک قرن گذشته را همواره دوستانه و به نفع دو کشور  توصیف کرد و با توجه به ظرفیت‌های بالای دو کشور، ارتقاء و تنوع بخشیدن به روابط تجاری و بازرگانی را از اولویت‌های تلاش‌های خود در دوره ماموریتش در برازیلیا برشمرد.  
براساس این گزارش، برزیل با هشت و نیم میلیون کیلومتر مربع مساحت، ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت، ۲۰۳۳ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و چهارصد میلیارد دلار تجارت خارجی سالانه هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است و مهمترین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در قاره آمریکا می‌باشد.  
 مطابق تصمیم وزارت خارجه برزیل و با توجه به تعطیلی سازمان‌های دولتی و مراکز عمومی در برزیل به جهت شیوع ویروس کرونا و با هدف تسهیل شروع به کار رسمی سفرای جدید الورود به برزیل، ملاقات‌های دیپلماتیک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، حسین قریبی پیش از تصدی به این سمت دستیار وزیر خارجه بود. او جایگزین سید علی سقائیان سفیر پیشین ایران در برازیلیا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول