اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جهش 2 برابری بودجه شهرداری گرگان در سال 99

شهردار گرگان از جهش دو برابری بودجه شهرداری گرگان در سال 1399 خبر داد و گفت: بیش از 65 درصد بودجه عمرانی است.

جهش 2 برابری بودجه شهرداری گرگان در سال 99

عبدالرضا دادبود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص تصویب بودجه سال جاری شهرداری گرگان اظهار کرد: با توجه به تصمیم شهرداری گرگان برای اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح شهر گرگان و لزوم توسعه همه جانبه شهر گرگان، بودجه شهرداری گرگان در سال 1399 را از 300 میلیارد تومان در سال 1398 به 600 میلیارد تومان در سال 1399 افزایش دادیم.

وی ادامه داد: این بودجه امروز در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مصوب شد و خوشبختانه با توجه به تحقق 100 درصد بودجه در سال 1398، نشان دادیم که شهرداری گرگان توان اجرای کارهای بزرگ را دارد.

شهردار گرگان تصریح کرد: اجرای پروژه‌هایی همچون شهربازی، لایروبی رودخانه‌های سطح شهر، مرمت پیاده‌رها و اجرای پیاده‌راه خیابان خمینی (ره)، اجرای زیرگذر در یکی از محورهای شهر در صورت تصویب در شوای ترافیک، پل روگذر در انجیراب، ساماندهی پایانه در شرق گرگان، اجرای زیرگذر پیاده در میدان بسیج، تداوم احیاء بافت تاریخی و جداره‌سازی و کف‌سازی در خیایان امام خمینی (ره) خرید مخازن جدید زباله، مرمت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل فرهنگسرای گرگان که سال‌هاست نیمه‌کاره رها شده از جمله پروژه‌های شهرداری گرگان در سال 1399 است.

دادبود بیان کرد: قصد داریم در سال جاری احداث مراکز فرهنگی، احداث سرویس بهداشتی، خرید لوازم پارکی و مبلمان شهری و توسعه زیباسازی شهر را با رویکردی جدید پیگیری کنیم که برای این امر بودجه مناسبی دیده شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل جدید وزارت کشور، بودجه تمامی سازمان‌های شهرداری گرگان نیز در بودجه شهرداری به صورت تجمیعی دیده شده است.

* آغاز دوباره نهضت آسفالت پس از پایان کامل عملیات اجرای طرح فاضلاب در گرگان

شهردار گرگان در پاسخ به سوالی مبنی بر نگاه شهرداری بر فروش املاک برای تامین بودجه گفت: به طور طبیعی بخشی از تامین بودجه شهرداری‌ها از طریق فروش املاک انجام خواهد شد اما شهرداری گرگان تمامی فروش املاک را برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌کند.

دادبود متذکر شد: نکته مهم این است از سال 1398 تاکنون دو برابر از هر فروش ملکی که شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه کرده، درآمد داشته و با تبدیل به احسن کردن املاک، سرمایه شهرداری را افزایش داده است.

وی گفت: در این مدت 65 میلیارد تومان فروش ملک برای پروژه‌ها هزینه کردیم اما 200 میلیارد تومان به املاک شهرداری اضافه کرده‌ایم.

شهردار گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های گرگان اظهار کرد: با توجه به اجرای گسترده پروژه فاضلاب شهری و نیاز به حفاری‌های پی در پی در خیابان‌های شهر کمی موضوع آسفالت در خیابان‌ها با نگاه متفاوتی دیده شده است.

دادبود تاکید کرد: موضوع فاضلاب موضوعی نیست که به‌خاطر آسفالت خیابان‌ها بخواهیم آن را متوقف کرده و مجوز حفاری صادر نکنیم چون رابطه مستقیم با سلامت مردم دارد.

وی اضافه کرد: ما آمادگی کامل را داریم و برنامه‌ریزی لازم را هم کرده بودیم بلافاصله پس از پایان عملیات کامل حفاری شرکت آب و فاضلاب در خیابان‌های شهر عملیات آسفالت را انجام دهیم که برای برخی از معابر اصلی این امر اجرا شد.

شهردار گرگان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای آسفالت کل معابر شهر 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در تلاش هستیم با تامین بودجه لازم، بلافاصله پس از پایان کار حفاری فاضلاب خیابان‌ها را آسفالت دوباره کنیم.

دادبود درباره میزان بودجه عمرانی سال 1399 شهرداری گرگان گفت: در این بودجه 58 درصد یعنی حدود رقمی بیش از 347 میلیارد تومان آن عمرانی است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول