اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

2100 تذکر به صنوف و پلمب ۹۵ واحد متخلف در آذربایجان شرقی/ 25 هزار مورد تذکر در تردد خودروها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح، دو هزار و ۱۰۰ مورد تذکر به صنوف مختلف در استان داده و 95 واحد متخلف پلمب نیز شده است.

2100 تذکر به صنوف و پلمب ۹۵ واحد متخلف در آذربایجان شرقی/ 25 هزار مورد تذکر در تردد خودروها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز علیار راستگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، آخرین وضعیت اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی را در استان تشریح کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، از بامداد جمعه هشتم فروردین، همزمان با سراسر کشور در تمام شهرهای استان آغاز شده است، افزود: 11 دستگاه و سازمان در اجرای این طرح مشارکت دارند.
 
راستگو با اشاره به اینکه این طرح تا 20 فروردین اجرا می‌شود، گفت: در این طرح، ورود افراد غیربومی به داخل شهرها ممنوع است و برای متخلفان، جریمه 500 هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو در نظر گرفته شده است.
 
راستگو با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و پلیس راهور و همچنین همراهی خوب مردم در اجرای این طرح، گفت: این طرح در 72 نقطه استان و با فعالیت شبانه‌روزی یک هزار و ۵۰۰ نیروی فعال اجرا می‌شود و براساس گزارش فرمانداران تاکنون به خوبی اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته، 25 هزار مورد تذکر به خودروهایی که قصد تردد داشته‌اند داده شده و از این میان، تنها 4 دهم درصد منجر به اعمال جریمه شده است.
 
راستگو تأکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده همراهی خوب مردم در اجرای این طرح است و از رسانه‌ها انتظار داریم که با انتشار برخی اخبار غیرواقعی، این همراهی و زحمات دستگاه‌ها را نادیده نگیرند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه محدود کردن فعالیت صنوف، از دیگر محورهای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، افزود: در مدت اجرای این طرح تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌های پزشکی و دامپزشکی، سوپرمارکت‌ها و مراکز توزیع میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، جایگاه‌های سوخت، واحدهای تعمیرات منازل، واحدهای تهیه غذای خانگی، خشکشویی‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر الکترونیک خدمات قضایی مجاز به فعالیت هستند و فعالیت بقیه صنوف ممنوع است و واحدهای متخلف به مدت یک ماه پلمب می‌شوند.
راستگو اخبار مربوط به تعطیلی جایگاه‌های سوخت را تکذیب کرد و افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح، دو هزار و ۱۰۰ مورد تذکر به صنوف مختلف در استان داده شده و 95 واحد متخلف پلمب شده است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تعطیلی اماکن عمومی در مدت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرج‌گاه‌ها، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، مراکز تجاری و پاساژها در این مدت تعطیل خواهند بود و دستگاه‌های اداری و بانک‌ها نیز با یک سوم از جمعیت شاغل خود فعالیت خواهند کرد.
 
وی همچنین از مردم استان خواست که توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و همچنان در خانه‌های خود بمانند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول