اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقتی عده‌ای تلاش دو گروه را نقش بر آب می‌کنند!

همه بسیج شدند تا نبرد مقابل کرونا را با پیروزی پشت سر بگذارند، عده‌ای در خانه ماندند و عده‌ای در بیمارستان ولی عده‌ای دیگر در کوچه و بازار دست به خرید، صله رحم و گشت و گذار عید می‌زنند و همه تلاش دو گروه دیگر را به راحتی نقش بر آب می‌کنند.

وقتی عده‌ای تلاش دو گروه را نقش بر آب می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ویروس منحوس کرونا؛ دردی که ماه‌ها است بیشتر کشورهای دنیا را به خود مشغول کرده و همچنان روز به روز جولان می‌دهد.

در ایران نیز نخستین روزهای اسفند ۱۳۹۸ خبر ابتلای تعدادی از هموطنان قمی آتش کرونا را در کشور برافروخته به طوری که از آن پس هر روز بر اشتعال آن بیشتر می‌شود.

به عنوان فردی که سالیان سال در عرصه خبر، حرفه‌ای فعالیت دارم و در جبهه دیگر مشغول به کار در بیمارستان هستم؛ قلم به دست شدن و نوشتن کار سختی بود.

در روزهای نخست که به عنوان بیمارستان مرکز درمان بیماران کرونایی برخی از شهرهای غرب و نوار ساحلی مازندران انتخاب شدیم شاهد ترس و اضطراب در بین برخی همکاران بودم ولی عشق به خدمت در بین پزشکان، کادر درمان و پرستاران باعث شد تا همچنان التیام درد بیماران بوده و مرهمی برای زخم‌شان باشیم.

می‌دانستیم روزهای سختی پیش رو داریم، کار در لباس‌های مخصوص مبارزه با کرونا به همراه کلاه و ماسک N95 با تدابیر ویژه حافظتی کار دشواری بود ولی تلاش برای حفظ جان هموطنان در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس پایانی نداشته و ندارد.

به قول یکی از پرستاران کادر درمان نه تنها در خط مقدم مبارزه هستند بلکه مرزها را در نوردیده و کیلومترها وارد خاک این ویروس کشنده شدیم.

کار بسیار حساس و محتاطانه است زیرا هر نوع تماس با ترشحات بیمار کرونا مثبت می‌تواند عواقب بدی داشته باشد اما همه خطرها برای نجات جان همنوع به جان خریده شد.

ویروس کرونا همان مهمان ناخوانده چینی برای ورود در و دیوار نمی‌شناسد و به گستاخی و چموشی خود در هر محیط تداوم می‌بخشد.

با ورود کرونا هر که از راه می‌رسد نظری می‌دهد و می‌خواهد در این میدان با بیان دیدگاه، تفکر و اندیشه خود گوی سبقت را از دیگری می‌ربایند.

تاکنون برخی سیاستمداران و تحلیل‌گران سیاسی اعتقاد داشتند که جنگ جهانی سوم بر سر آب است و کمبود آب بر روی کره زمین را عاملی برای درگیر شدن بیشتر کشورهای جهان می‎دانستند ولی من معتقدم کرونای منحوس دست به جنگ جهانی سوم زده و سلامت بیشتر کشورهای دنیا را به چالش عجیب و غریب کشانده است.

چالشی که در آن دستیابی به سلامتی جامعه و رهایی از کرونا عاملی شده تا کشورهای کره خاکی درگیر خود باشند و هر کدام در خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کشنده نامرئی و ناشناخته تنها دست به دفاع بزنند.

دفاعی همانند شستن مکرر دست، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ضدعفونی سطوح و دست، استفاده ماسک و دستکش راه‌حل‌های ساده‌ای است که در نخستین گام دفاع توصیه فراوان شده است.

همه بسیج شدند تا نبرد مقابل کرونا را با پیروزی پشت سر بگذارند، عده‌ای در خانه ماندند و عده‌ای در بیمارستان ولی عده‌ای دیگر در کوچه و بازار دست به خرید، صله رحم و گشت و گذار عید می‌زنند و همه تلاش دو گروه دیگر را به راحتی نقش بر آب می‌کنند.

بیاییم "در خانه بمانیم"، "در خانه بمانید" و "در خانه ماندیم" فقط شعار و لق‌لقه زبان نباشد و در عمل مرد میدان باشیم و در آینده نزدیک پیروزی در مبارزه با کرونا را جشن بگیریم.

یادداشت از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول