اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ترمینال‌های مسافربری آذربایجان‌شرقی تعطیل شد/ کاهش50 درصدی تردد در جاده‌های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از تعطیل شدن ترمینال‌های استان خبر داد.

ترمینال‌های مسافربری آذربایجان‌شرقی تعطیل شد/ کاهش50 درصدی تردد در جاده‌های استان

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  اظهار داشت: تردد، ورود و خروجی در مبادی استان بعد از اجرای طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی، کاهش قابل توجهی داشته اما همین ترددها نیز نامیمون است.

وی افزود: طی روز گذشته 19 هزار 494 خودرو به استان وارد و در مقابل 21 هزار و یک خودرو خارج شده که این ارقام در روز هفتم فروردین 26 هزار و733 ورود و رقم 27 هزار و 174 خودرو خروجی به ثبت رسیده که کاهش حدودا 7 هزار خودرو را نشان می‌دهد.

علیزاده محورهای میاندوآب- ملکان، مشکین‌شهر-اهر، آزاد راه زنجان – تبریز، ارومیه - تبریز و ایوغلی-مرند را همچنان صدرنشین ورودی‌های آذربایجان‌شرقی اعلام و تصریح کرد: روز گذشته ورود 5 هزار و 444خودرو در مسیر میاندوآب- ملکان ثبت شده و ورود 4 هزار و 500 مورد در محور مشکین‌شهر-اهر، 2 هزار و 611 ورودی در مسیر آزاد راه زنجان – تبریز، یک هزار و 730 خودرو در مسیر ارومیه - تبریز و یک هزار و 423 مورد در محور ایواوغلی-مرند صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مقایسه آمار ورودی محورهای یاد شده با روز قبل از اجرای طرح ممنوعیت ورود خودرهای غیربومی، کاهش حدودی 3 هزار موردی در محور میاندوآب- ملکان، به عنوان دارنده بیشترین ورودی استان، یک هزار عددی در هر کدام از مسیر آزاد راه زنجان – تبریز و ارومیه – تبریز و 500 موردی در هر یک از محورهای مشکین شهر-اهر و ایواوغلی-مرند را بدنبال داشته است.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به تردد 277 هزار و 438 خودرو در کل جاده‌های استان در روز گذشته اظهار داشت: این رقم در روز هفتم بهار 411هزار و 88 مورد و در مدت مشابه سال قبل 860 هزار و 900 خودرو بوده که مقایسه ارقام دیروز با سال گذشته کاهش 68 درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا 8 فروردین امسال، 374 هزار و 675 ورودی و 345 هزار و 288خروجی در مبادی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته که جزو 5 میلیون و 59 هزار و 271 مورد از کل ترددهای انجام شده همین مدت در سطح جاده های استان محسوب می‌شوند.

کاهش 50 درصدی تردد در جاده‌های استان

علیزاده کاهش 50 درصدی تردد در جاده‌های استان را یادآورشد و اضافه کرد: مقایسه آمار 10 میلیون و 207 هزار و 97 تردد در 25 اسفند سال گذشته تا 8 فروردین سال گذشته با امسال حکایت از کاهش 50 درصدی دارد.

تعطیلی ترمینال‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از تعطیل شدن ترمینال‌های استان خبر داد و اضافه کرد: از دیروز حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر، توسط اتوبوس‌های حمل و نقل بین شهری انجام نمی‌شود و ترمینال‌های آذربایجان‌شرقی در حال حاضر تعطیل هستند.

وی در پاسخ به رقم ورودی و خروج های استان گفت: با اعلام اجرای طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی، در حال حاضر صرفاً خودروهای بومی امکان ورود و غیربومی امکان خروج از مبادی ورودی و خروج آذربایجان‌شرقی را دارند.

انتهای پیام/60014/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول