اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

گودرزی: تعویق المپیک فرصت خوبی را به تیم های ملی داد/ کشتی گیری موفق است که جَو المپیک او را نگیرد

دارنده مدال های نقره جهان و المپیک گفت: برای داشتن یک تیم قوی باید زنجیره صعود کشتی گیران از رده های پایه به رده بزرگسالان را کامل کنیم.

گودرزی: تعویق المپیک فرصت خوبی را به تیم های ملی داد/ کشتی گیری موفق است که جَو المپیک او را نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس، و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، صادق گودرزی ضمن تبریک سال نو به مردم ایران در مورد تعویق بازی های المپیک اظهار داشت: این اتفاق برای ما خوب است چراکه ما یکسری جوان داشتیم که نیاز بود حداقل به آن ها یک سال تا یک سال و نیم فرصت بدهیم که خود را بسازند. از سوی دیگر دست کادر فنی در انتخاب نفرات و برنامه ریزی های فنی بازتر می شود و همچنین فرصت بیشتری در اختیار حسن یزدانی و علیرضا کریمی قرار می گیرد تا پس از آسیب دیدگی به مرز آمادگی کامل برسند.

وی افزود: در کشتی فرنگی هم دست محمد بنا بازتر می شود و این زمان به آن ها فرصت می دهد تا بهتر کار کنند. در کل نفرات ما شایستگی کسب مدال طلای المپیک را دارند، اما این مهم نیازمند یک فرصت کافی بود که تعویق یکساله المپیک فرصت خوبی را برای کسب افتخارات بیشتر به آن ها می دهد.

دارنده مدال نقره المپیک در مورد تفاوت بازی های المپیک با سایر رقابت ها گفت: تا قبل از کسب مدال در المپیک، سه سال پشت سر هم مدال جهانی گرفته بودم اما فضای المپیک واقعا با مسابقات جهانی متفاوت است. کسی در این بازی ها موفق تر است که  بتواند خود را از لحاظ روانی به آن سطحی برساند که فضا و جو المپیک آن را نگیرد و بتواند مسیر خود را راحت طی کند و به مدال برسد.

گودرزی ادامه داد: المپیک جایی است که کشتی گیرانی که بحث آمادگی جسمانی و فنی را به بهترین نحو، به صورت اصولی و با علمی ترین مراحل را طی کنند موفق تر هستند و شاهد این مورد در المپیک ها هستیم و همه ورزشکاران دنیا با آمادگی بالا در این بازی ها حضور پیدا می کنند. اما همانطور که گفتم موضوع اصلی بحث روانی است که ورزشکار بتواند با خودش حل کند و واقعا فضای المپیک فضای متفاوتی است.

 

وی در مورد وضعیت حال حاضر تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: در حال حاضر و پس از چند سال، وضعیت خوب شده است و یکسری جوان آمده اند و به تیم ملی اضافه شدند. به نظر من برای برای داشتن یک تیم قوی باید زنجیره صعود کشتی گیران از رده های پایه به رده ی بزرگسالان را کامل کنیم و خدا را شکر در حال حاضر تا حدودی این زنجیره وصل شده و روند کار به شکل خوبی پیش می رود و قطعا جوانانی امثال امیرحسین زارع، محمد نخودی و ... آینده خوبی دارند و می توانند به کشتی کمک کنند و بدنه کشتی ما بعد از المپیک مطمئنا با حضور این جوانان تقویت می شود.

گودرزی در مورد نتیجه گرفتن کشتی ما در برخی موارد تصریح کرد: همیشه کشتی ما همینطور بوده که سه چهار سال خوب بودیم و چند سال افت می کردیم. به نظرم کار ما دیمی و محصولمان هم دیمی است و همه این ها بر می گردد به باشگاه ها و کاری که مربیان سازنده انجام می دهند که در بعضی از سال ها شاهد کشتی گیران خوبی هستیم. بطور مثال در یک دوره امثال اکبر فلاح، علیرضا حیدری و علی دبیر بوده اند که افتخارآفرینی کرده اند و چند سال کشتی افت کرده و چند سال بعد حسن یزدانی، مهدی تقوی رضا یزدانی خوش درخشیدند و چند سال دوباره افت کردیم.

وی ادامه داد: این موضوع باید از نظر علمی و از نظر پژوهشی پیگیری شود که در آن سال هایی که افت می کنیم، ایراد و مشکل از کجاست. عدم نتیجه گیری کشتی گیران یک بحث بسیار مهم است که حتما به یک تحقیق علمی و مفصل نیاز دارد و در این راه باید قهرمانان، مربیان سازنده و افراد دانشگاهی تحقیق کنند تا پس از حصول نتیجه، این خلاء را پر کنیم.

دارنده 2 مدال نقره و یک برنز جهان در مورد اینکه چرا در برخی اوزان با خلاء کشتی گیران درجه یک مواجه هستیم، بیان داشت: اگر بخواهیم در وزنی موفق باشیم، نیاز به پشتوانه سازی است و باید حداقل در یک وزن 7 تا 8 کشتی گیر در اختیار داشته باشیم که در دل هم رقابت کنند و از این رقابت ها می توانیم نفر مدال دار جهانی را پیدا کنیم. اگر یک نفر بدون هیچ خطری عضو تیم ملی شود و هیچ فشاری به او نیاید، نمی تواند در مسابقات جهانی هم خوب کشتی بگیرد. یکی از راهکارهای مهم این است که باید در هر وزن حریف تراشی کنیم. در حال حاضر رقابت در وزن 86 زیاد است و در وزن 97 کیلوگرم نیز رقابت در حال شکل گرفتن است. باید برای سایر اوزان نیز فکر چاره ای باشیم، استعدادیابی کنیم و چند نفر از جوانان را هل بدهیم و جلو بیاوریم. بعنوان مثال کادر فنی این کار را در مورد میثم زارع انجام داده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

گودرزی در مورد اینکه پس از دوران قهرمانی چه می کند، گفت: در یک باشگاه در شهر تهران تمرین می دادیم و چند کشتی گیر ما نیز در تیم های ملی رده های سنی پایه حضور داشته اند، اما به دلیل شیوع کرونا فعلا هیچ فعالیت ورزشی برگزار نمی شود.

دارنده مدال نقره المپیک در مورد شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی از سوی مردم خاظرنشان کرد: خود من در حال حاضر در خانه نشسته ام و حتی به پدر خود نیز سر نمی زنم چراکه نگران سلامت آن ها هستم. بهرحال ما در قبال جامعه خود نیز مسئولیت داریم و نباید با بیرون آمدن از خانه سلامتی دیگران را نیز به خطر بیاندازیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول