اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز قرائت کنتورهای آب در خراسان شمالی از ۱۵ فروردین!

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا خراسان شمالی از آغاز قرائت کنتورهای آب مشترکان شهری و روستایی استان از ۱۵ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: مأموران فقط مجاز هستند تا با همراه داشتن اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش برای قرائت کنتورها حضور یابند.

آغاز قرائت کنتورهای آب در خراسان شمالی از ۱۵ فروردین!

مسعود ناطق در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اعتراض ساکنان در شهرها و روستاهای خراسان شمالی مبنی بر چرایی قرائت کنتورهای آب در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: قرائت کنتورهای آب در شهرها و روستاهای خراسان شمالی از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و هرگونه شروع زودتر این اقدام توسط مجریان، تخلف است.

وی با تأکید بر اینکه مجریان و پیمانکاران بخش خصوصی که به قرائت کنتورها می‌پردازند موظف به تأمین اقلام بهداشتی برای قرائت کنندگان هستند، افزود: تهیه و تأمین ماسک و دستکش بهداشتی برای ماموران قرائت کنتورهای آب در ایام شیوع کرونا و این روزها ضروری است و در غیر این صورت ماموران نباید در محل کار و درب منازل حاضر شوند.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه افزود: قرائت کنتورهای آب علاوه بر نمایش وضعیت میزان آب‌بهای مصرف‌کنندگان، پایش وضعیت سیستم آب‌رسانی داخل ساختمان نیز محسوب می‌شود، به‌نحوی‌که در صورت تغییر محسوس و غیرعادی میزان مصرف آب توسط هر مشترک، احتمال شکستگی سیستم لوله‌کشی داخلی ساختمان را ایجاد می‌کند و فوراً برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت عدم حضور قرائت کنندگان کنتور، امکان شناسایی اتفاقات و خرابی‌ها سیستم لوله‌کشی ساختمانی و هدر رفت آب میسر نمی‌شود و امکان دارد این شکستی یا خرابی باعث از بین رفتن و آسیب جدی به منازل شود.

ناطق همچنین از عدم وصول مطالبات شرکت آبفا در راستای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: این شرکت از انتهای سال گذشته، وصول مطالبات را متوقف کرده تا هرگونه فشار اقتصادی و همچنین حضور مردم در ادارات آبفا به حداقل خود برسد.

وی با اطمینان به خانوارها مبنی بر رعایت بهداشتی توسط قرائت کنندگان کنتور گفت: الزامی برای حضور مشترکان در کنار این افراد نیست و قرائت کنندگان کنتور، خود موظف به حضور در منازل هستند.

ناطق در انتها و در پاسخ به سؤالی مبنی بر امکان اعلام غیرحضوری شماره کنتور به شرکت آبفا گفت: به علت عدم ثبت شماره تماس از سوی مشترکان در سامانه آب و فاضلاب امکان برقراری تماس و دریافت شماره کنتورها وجود ندارد و قرائت کنندگان کنتور باید در محل منازل حضور یابند.

گفتنی است طی روزهای اخیر شهروندان استان نسبت به حضور قرائت کنندگان کنتورهای آب در منازل گلایه کرده بودند و حضور این افراد را در تک‌تک خانه‌های شهری، عاملی در راستای شیوع کرونا در استان بیان کردند.

به گزارش فارس در خراسان شمالی تاکنون ۲۹۳ بیمار مبتلابه کرونا شناسایی‌شده که از این تعداد ۳۰ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول