اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جذب ۷ پژوهشگر پسادکترای در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان/ ساخت فیلترها و غشاهای نانوساختار بر پایه نانو لوله‌های کربنی

معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی از جذب هفت پژوهشگر پسادکترای در این دانشگاه خبر داد.

جذب ۷ پژوهشگر پسادکترای در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان/  ساخت فیلترها و غشاهای نانوساختار بر پایه نانو لوله‌های کربنی

علی عجمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به‌منظور استفاده از ظرفیت علمی دانش‌ آموختگان مقطع دکترای، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی با  همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سال گذشته  هفت دانش‌آموخته  دکترای را به‌عنوان پژوهشگر پسادکترای جذب و زیر نظر اساتید مجرب به اجرای طرح‌های پژوهشی مرز دانشی مشغول هستند.

وی گفت: دانشگاه شهید مدنی دومین دانشگاه جامع دولتی استان آذربایجان‌شرقی  است که در سال 1367 تاسیس شده است.

عجمی ادامه داد: این دانشگاه در حال حاضر دارای هفت دانشکده و بیش از 280 نفر عضو هیات علمی تمام وقت و حدود هفت هزار  دانشجو که در حدود دو هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مشغول به تحصیل  و پژوهش هستند.

وی با اشاره به رتبه‌بندی این دانشگاه در پایگاه‌های استنادی ادامه داد: در سال 98 بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) رتبه 22 کشوری را دربین دانشگاه‌های جامع کشور به خود اختصاص داده است.

عجمی اضافه کرد: همچنین در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی بر اساس پایگاه تایمز در بین دانشگاه‌های دنیا رتبه 1001+ و در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی رتبه 1000-801 و بر اساس پایگاه نیچر اندیکس در حوزه علوم فیزیک رتبه 6 کشوری  را داراست.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه را یکی از معیارهای تولید علم اعلام کرد و افزود: بر اساس شاخص تولید علم  تعداد مقالات علمی پژوهشی چاپ شده به نام دانشگاه  شهید مدنی آذربایجان در سال 2019 در نشریات معتبر نمایه شده در پایگاه SCOPUS  و WOSبرابر383 مورد  و تعداد مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در نشریات علمی معتبر داخل کشور دارای مجوز از وزارت علوم و نمایه شده در پایگاه ISC  در سال 98برابر 227 مورد است.

وی تصریح کرد: سرانه مقالات چاپ شده در نشریات  معتبر داخلی و خارجی به ازای اعضای هیات علمی دانشگاه برابر2.22 است.

 معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به‌منظور گردهمایی نخبگان و متخصصان صنایع و دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران دانشگاهی  برای ارائه یافته‌های علمی خود در سال 98 بیش از 10 همایش ملی در حوزه‌های  مختلف علمی و کاربردی توسط دانشگاه شهید مدنی برگزار گردید.

وی از جذب پژوهشگران پسادکترای در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد:  چاپ بیش از 21  عنوان کتاب  توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و اجرای بیش از 20 طرح تحقیقاتی مرز دانشی توسط اعضای هیات علمی  دانشگاه از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است.

عجمی در مورد فعالیت‌های فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: یکی از فعالیت‌ها  قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه است، اعضای هیات علمی  دانشگاه شهید مدنی به‌منظور رفع نیازها و چالش‌های  موردنیاز صنایع، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی 15 طرح تحقیقاتی محور از طریق عقد قرارداد در سال 98 اجرا کرده‌اند. سه مورد از این قراردادها از محل اعتبارات بند ج تبصره 9 قانون بودجه سال 98 با صنایع و سازمان‌ها منعقد شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: برخی از عناوین طرح‌های تقاضا محور عبارتند از تدوین دانش فنی ساخت فیلترها و غشاهای نانوساختار بر پایه نانو لوله‌های کربنی که کارفرمای آن پژوهشگاه نیرو بوده است.

وی ادامه داد: طراحی و نظارت بر اجرای بند رسوب‌گیر بتنی غلطکی سد لیوار مرند که کارفرمای آن نیز اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی بوده است.

عجمی اذعان داشت: مطالعات امکان سنجی، طراحی، حفاری، ژئوتکنیک و نظارت کارگاهی سد زیرزمینی حوضه لیوار مرند که کارفرمای این طرح نیز اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی و ارزیابی احتمالات امنیت استاتیکی و دینامیکی شبکه با در نظر گرفتن  عدم قطعیت رخدادها، پیشامدها و منابع انرژی‌های تجدیدپذیر کارفرمای این طرح نیز مدیریت شبکه برق ایران بوده است.

انتهای پیام / ۶۰۰۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول