اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ضدعفونی اقلام اهدایی مردم به سیل‌زدگان جنوب کرمان در جیرفت

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت گفت: تمام قلام اهدایی مردم کشور به سیل‌زدگان جنوب کرمان توسط گروه‌هایی در سه شیفت کاری در حسینیه شهدای جیرفت، ضدعفونی و بسته‌بندی و به مطنقه رودبار و شهر زهکلوت بارگیری می‌شود.

ضدعفونی اقلام اهدایی مردم به سیل‌زدگان جنوب کرمان در جیرفت

محمدرضا آستایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از چند روز قبل از وقوع سیل طبق اعلام هواشناسی پنج قرارگاه در استان کرمان تشکیل شد که یک قرارگاه مرکزی در مرکز استان، یک قرارگاه در جنوب، یک قرارگاه در شرق، یک قرارگاه در شمال و یک قرارگاه در غرب و به حالت آماده‌باش درآمدند.

فرمانده سپاه جیرفت بیان داشت: کلیه نیروهای بسیجی تحت امر سپاه، پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌ها و نواحی مقاومت به حالت آماده‌باش در آمدند که در صورتی که شهرستانی درگیر سیل شود به کمک سیل‌زدگان بشتابند.

وی با اشاره به سیل در شهرستان رودبار و زهکلوت بیشترین خسارت را زد و همه آب ارتفاعات شهر زهکلوت به سمت این شهر حرکت کرده و وارد منازل مردم شد و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، ادامه داد: با توجه به آمادگی که داشتیم همه نواحی، جهت کمک به سیل‌زدگان حرکت کردند و نگرانی که وجود داشت این بود که منطقه رودبار و زهکلوت از نظر وجود کرونا، سفید بود و تا به‌حال نه مورد مشکوک و نه مورد مثبت داشتیم گروه‌های جهادی به این سمت حرکت نکنند تا موجب شیوع کرونا شوند.

 

 

آستایی ادامه داد: سپاه ثارالله استان کرمان تصمیم گرفت که شهرستان قرق شود و هیچگونه کمک‌های مردمی به این شهرستان نرود تا شهرستان همچنان سفید بماند و با مشکل کرونا مواجه نشوند، لذا مقرر شد یکی از شهرستان‌ها تمام اقلامی که توسط خیران و مردم جمع‌آوری می‌شود و قرار است به منطقه زهکلوت و رودبار برده شود بیرون از این شهرستان‌ها تخلیه، ضدعفونی و بسته‌بندی شود و داخل خودروهای کانکس‌دار که خودروها هم ضدعفونی می‌شوند به منطقه بارگیری و ارسال شود.

فرمانده سپاه جیرفت ابراز داشت: سوله 9 دی و حسینیه شهدای شهرستان برای این منظور دیده شد و تمام کمک‌های مردمی و خیران که از سوی پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت شهرستان‌ها و تمام استان‌های سطح کشور جمع‌آوری می‌شود در این دو مکان تخلیه و ضد عفونی و به‌طور دقیق و ریز به ریز برابر توصیه‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: توسط گروه‌هایی در سه شیفت کاری شامل خواهران و برادران کار تخلیه و ضد عفونی و بسته‌بندی انجام می‌شود و به مطنقه رودبار و شهر زهکلوت ارسال که تاکنون چندین کامیون بارگیری و ارسال و اقلام به‌دست مردم شهرستان رودبار رسیده است.

آستایی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر سپاه ثارالله در جهت کمک به مردم شهرستان رودبار این بود که واحد مهندسی سپاه استان در منطقه مستقر شد، تعدادی ماشین‌آلات مهندسی از قرارگاه خاتم و لشکر 41 ثارالله و مهندسی سپاه ثارالله به منطقه اعزام شدند از جمله بولدزر، بیل مکانیکی، کمرشکن و همه وسایلی که برای ایجاد سیل‌بند لازم بود به منطقه اعزام شد تا اگر مجدد مواجه با بارش باران شدیم، شاهد سیل نباشیم.

 

وی تصریح کرد: توسط بسیج دانشجویی و واحد مهندسی لشکر 41 ثارالله، کار سیل‌بند و بازگشایی راه‌ها برای دسترسی و امدارسانی به روستاها در حال انجام است و تا کنون حدود 24 دستگاه مهندسی فعال است که به‌طور شبانه‌روز فعالیت می‌کنند که بتوانند شهر زهکلوت را ایمن کنند تا در بارش‌های بعدی آب به منازل مردم سرازیر نشود.

آستایی با قدردانی از مردم که همیشه در صحنه هستند و کمک‌های خود را به منطقه ارسال می‌کنند، افزود: خواهشی که دارم به‌هیچ عنوان گروه‌های جهادی به سمت مناطق سیل‌زده حرکت نکنند تا کرونا در آن مناطق شیوع پیدا نکند چراکه زیرساخت بهداشت و درمان در این منطقه وجود ندارد و مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند شد.

وی اظهار کرد: آنچه نیاز است پتو، پوشاک، مواد خوراکی، وسایل معیشتی، اجاق گاز، مواد شوینده و.. است و موسسات خیریه و مردم در این قالب کمک داشته باشند و از ارسال اقلام دست دوم خودداری کنند که کرامت مردم حفظ شود.

آستایی یادآور شد: معاونت درمان بر همه کارهای بسته‌بندی، ضد عفونی و ... نظارت دارد و از تمام کسانی که از زمان شیوع ویروس کرونا در خط مقدم جبهه سلامت تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وی متذکر شد: کمک‌هایی که قرار است به منطقه ارسال شود از دو مجرای سپاه و هلال‌احمر به منطقه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول