اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش 6 درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری کشت گندم در مزارع کشاورزی این استان 6 درصد رشد داشته است .

افزایش 6 درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه کشت گندم در مزارع استان 6 درصد رشد داشه است اظهار کرد: در سال جاری 154 هزار و 456 هکتار از راضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است.

وی افزود: همچنین کشت محصول جو 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد و امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم .

اسماعیلی بیان کرد: قیمت گندم برای امسال ۲۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد قیمت داشته و در سال جهش تولید اولین گام پایداری تولید محسوب می شود .

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری خاطر نشان کرد: تاکنون 27۶ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش بارش در استان را شاهد بوده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار تقریبا ۳۰ درصد مزارع آبی استان مبارزه با علف های هرز انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم در حال انجام است.

وی عنوان کرد: امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هز ار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هز ار هکتار انجام خواهد شد.

اسماعیلی تاکید کرد: در حال حاضر وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و انشاا... با مبارزه بموقع با سن مادر محصول خوبی تولید خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه شرایط جوی مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون‌های ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است .

این مسؤول تصریح کرد: امسال تلاش زیادی انجام شده تا کود های مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تامین شود .

وی در پایان یادآور شد: در استان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی ، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول