اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تولید بیش از 60 میلیون ماسک در قزوین

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان قزوین از تولید بیش از 60 میلیون ماسک در استان قزوین و توزیع آن در سطح استان و کشور خبر داد.

تولید بیش از 60 میلیون ماسک در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین منوچهر حبیبی سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد مغازه‌ها و صنوف توزیع کننده اقلام غیر ضروری در استان قزوین برای مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تخلف به هیچ‌ عنوان پذیرفته نیست اضافه کرد: در صورت تخلف از سوی اتحادیه مدیر اتحادیه بازداشت و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: مغازه‌ها و اصناف نیز در صورت بی‌توجهی به هشدارها مبنی بر تعطیلی ضمن جریمه 500 هزارتومانی، یک ماه پلمپ خواهند شد.

وی عنوان کرد: تاکنون چندین واحد صنفی به علت تخلف و توجه نکردن به دستورالعمل‌ها پلمب شده‌اند، اما تا بدین لحظه مدیری از اتحادیه‌های صنفی به مراجع قضایی معرفی نشده است.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان قزوین تأکید کرد: برای تأمین سلامت مردم همه اقشار باید با درک شرایط در کنار همدیگر باشیم تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

وی تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در اولویت مسؤولین استان است و برای تحقق آن مماشاتی در کار نخواهد بود.

حبیبی گفت: رفتار مدیران بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیز پذرفتنی نیست و بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: در گام نخست طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا یا فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا اضافه کرد: در شرایطی که واحدهای غیرضروری تعطیل شده‌اند، واحدهای توزیع کالاهای ضروری تا پایان عید فعال هستند و پنج فروشگاه‌ اینترنتی نیز به آنها اضافه شده است.

وی افزود: هیچ نگرانی در تأمین مایحتاج مردم مخصوصا در کالاهای اساسی نیاز ندارد و نیاز مردم مردم به اندازه کافی تا سه ماه آینده ذخیره شده است.

حبیبی بیان کرد: این شرایط به خوبی نشان داد که تحریم‌ها نمی‌تواند از عزم این ملت کم کند و شاهد هستیم که نیازهای اساسی مردم بدون هیچ مشکلی در بازار تأمین شده است این در حالی‌است که امروز در غرب برای تهیه دستمال کاغذی نیز با مشکل روبرو هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن زمان کوچ عشایر نیز عنوان کرد: عشایر استان تا پایان فروردین ماه سال جاری در مناطق خود باید بمانند و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از حرکت و جابه‌جایی پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا تأکید کرد: در استان قزوین روزانه ۶۰ هزار عدد دستکش تولید و به بازار عرضه شده است.

وی همچنین از تولید ۲۴ میلیون عدد ماسک در کارگاه‌های استان قزوین تا به امروز خبر داد و گفت: این ماسک‌ها علاوه بر پوشش بازار استان قزوین به استان‌های دیگر نیز ارسال شده است.

وی در پایان یادآور شد: امیدبخشی و انگیزه به کادر درمان و مردم از وظایف اهالی رسانه در شرایط فعلی است و امیدواریم با کمک هم بتوانیم از مرحله نیز به مانند سایر مراحل حساس کشور عبور کنیم.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول