اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به کمک اشتغال روستایی آمد

به گفته مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان کاهش بیکاری، برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر در مناطق روستایی، از مهم‌ترین اهدافِ تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به کمک اشتغال روستایی آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید منشی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید زنان روستایی می‌توانند باعث ایجاد اشتغال در روستاهای گیلان شوند، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاهای گیلان به لحاظ تولید محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی داریم که باید شرایط را برای رونق آن انجام دهیم.

وی با اشاره به مزایای صندوق اعتباری خرد زنان روستایی گفت: در این صندوق، زنان روستایی با استفاده از پس اندازه‌های کوچک خود به‌نوعی سرمایه‌گذاری کرده و با وام‌های این صندوق، فعالیت‌های تولیدی خود را رونق می‌بخشند

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از اهدافِ تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و افزود: کاهش بیکاری، برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر در مناطق روستایی، از مهم‌ترین اهدافِ تشکیل این صندوق است.

منشی‌زاده با اذعان به اینکه تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی باعث افزایش درآمد در بین روستاییان می‌شود، تصریح کرد: اگر به زنان روستایی توجه نشود چرخ اقتصاد اکثر خانواده‌های روستایی نمی‌چرخد ‌به همین دلیل این صندوق گامی مؤثر در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد خانوار خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کاهش مهاجرت از روستا به مناطق شهری افزود: صندوق اعتبارات خرد ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها را از این طریق کاهش می‌دهد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه باید تلاش شود تا صندوق‌های اعتبار زنان روستایی در جامعه به‌درستی انجام شود، اظهار کرد: تأمین بخشی از سرمایه در گردش تولید، انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک و خرد، ارتقا بهره‌وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک ازجمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این صندوق است که اگر موردتوجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات روستاییان حل می‌شود.

منشی‌زاده از ارائه تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی خبر داد و گفت: این صندوق در سال ۹۵ به ازای هر عضو ۲۰ هزار تومان و درمجموع با ۶۰۰ هزار تومان آغاز به کارکرد ولی اکنون و با کمک دولت تسهیلاتی از بانک‌های توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با مبلغ ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان بابت طرح‌های اشتغال‌زایی که روستاییان ارائه می‌دهند، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی وظایف صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را ساماندهی روستاییان برشمرد و بیان کرد: رسیدگی به پرداختی ماهانه اعضای صندوق و حمایت‌های تسهیلاتی از طرف بانک‌های عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون و ساماندهی زنان روستایی ازجمله وظایف این صندوق است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه تاکنون ۹ صندوق اعتباری خرد زنان در سال گذشته تشکیل‌شده است، افزود: درمجموع ۶۶ مورد صندوق اعتباری خرد زنان در سطح استان گیلان تشکل شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول