اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

قیمت خرید تضمینی گندم 2500 تومان است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم به 2500 تومان افزایش یافت.

قیمت خرید تضمینی گندم  2500 تومان است

حمیدرضا دانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه در سال جاری قیمت خرید تضمینی گندم به دو هزار و 500 تومان افزایش یافت، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 20 هزار و 500 هکتار مساحت تحت کشت گندم آبی و 38 هزار هکتار گندم دیم 122 هزار تن محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به دلیل بارش‌های خوب در روزهای اخیر کشاورزان هر چه زودتر نسبت به سمپاشی مزارع گندم، جو و کلزا برای از بین بردن علف‌ها اقدام کنند، افزود: با سم‌پاشی به موقع و استفاده از قارچ‌کش‌ها با افزایش 20 درصدی محصول روبه‌رو خواهیم بود.

آغاز کشت نشایی پیاز در استان

وی با اشاره به اینکه کشت پیاز نشایی هم در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و تا 15 روز دیگر هم ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پیش‌بینی ‌می‌شود 500 تا 600 هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول برود.

دانش با بیان اینکه مزیت کشت نشایی پیاز این است مصرف آب پایینی دارد، عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی چغندرقند در استان 70 درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی‌ می‌شود امسال 43 هزار تن محصول تحویل کارخانه قند شود.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول